آمریکا و اروپا به سودان هشدار دادند

کدخبر: ۴۹۱۸۶۷
اقتصادنیوز: امروز یک هیات از مقامات آمریکایی و فرانسه، آلمان، انگلیس، نروژ و اتحادیه اروپا به خارطوم رفتند و در جریان این سفر هیات آمریکایی-اروپایی نسبت به اتلاف میلیاردها دلار کمک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به سودان هشدار داد.
آمریکا و اروپا به سودان هشدار دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آمریکا و اروپا نسبت به هدررفت کمک‌های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به سودان هشدار دادند.

تارنمای اخبار سودان گزارش داد، امروز یک هیات از مقامات آمریکایی و فرانسه، آلمان، انگلیس، نروژ و اتحادیه اروپا به خارطوم رفتند.
هیات آمریکایی - اروپایی در جریان این سفر، نسبت به اتلاف میلیاردها دلار کمک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به سودان هشدار داد. اینها تاکید کردند حمایت مالی بین المللی از سودان تنها با تشکیل یک دولت غیرنظامی دراین کشور امکان پذیر است.
این هیات همچنین از آزادی برخی از رهبران سیاسی بازداشت شده در سودان که به تازگی صورت گرفته استقبال کردند.
هیات اروپایی و آمریکایی از رهبران نظامی سودان خواستند که تمامی بازداشت شدگان را آزاد کنند.
آنها در عین حال از مقامات سودان خواستار لغو فوری وضعیت فوق العاده در این کشور شدند.
این هیات همچنین در خصوص بازگرداندن اعضای رژیم سابق ابراز نگرانی کردند.
سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دمکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.
سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در سودان، نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بروز قحطی در این کشور هشدار داده است.

کمیته مرکزی پزشکان سودان پیش‌تر اعلام کرده که از ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱ بیش از ۸۰ نفر در تظاهرات مردمی علیه دولت نظامی و تشکلیل دولت مردمی به ضرب گلوله نظامیان کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید