اتحادیه اروپا راهکار روسیه برای دور زدن تحریم‌ها را سد کرد

کدخبر: ۴۹۲۶۵۴
اقتصادنیوز: کادری سیمسون کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت: استفاده شرکت‌های خارجی از طرح پیشنهادی مسکو جهت پرداخت هزینه گاز از طریق روبل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو را نقض می‌کند.
اتحادیه اروپا راهکار روسیه برای دور زدن تحریم‌ها را سد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از الجزیره، سیمسون در کنفرانسی خبری پس از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل افزود: پرداخت هزینه گاز وارداتی از روسیه با استفاده از روبل از طریق افتتاح حساب در گازپروم بانک نقض تحریم‌های روسیه است و قابل قبول نیست.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده است پرداخت پول گاز این کشور به روبل مبنایی برای از سرگیری صادرات گاز به اروپا قرار خواهد گرفت. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی تاکید کرد که این اقدام ناشی از اقدامات نامطلوب کشورهای خارجی است که دارایی‌های روسیه در خارج از این کشور را مسدود کرده و بخش قابل توجهی از ذخایر روسیه را به سرقت برده‌اند. 

به دنبال کشمکش‌های فراوان پیرامون مساله واردات انرژی روسیه در میان کشورهای اروپایی و تصمیم آن‌ها مبنی بر تلاش فزاینده برای کاهش وابستگی به مسکو در این زمینه، شرکت گازپروم با قطع صادرات به کشورهای بلغارستان و لهستان در این خصوص پیش دستی کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید