ناامیدی سید محمد خاتمی از اصلاحات/ قوامی: دست‌هایی در کار است تا میان اصلاح‌طلبان تفرقه بیفتد

کدخبر: ۴۹۲۶۸۶
ناصر قوامی گفت: آقای خاتمی مأیوس است که در این شرایط بتوان اصلاحاتی را رقم زد و اینکه چندوقت پیش آقای رضا خاتمی گفت آقای خاتمی قصد فعالیت سیاسی ندارد شاید ناظر به همین موضوع باشد.
ناامیدی سید محمد خاتمی از اصلاحات/ قوامی: دست‌هایی در کار است تا میان اصلاح‌طلبان تفرقه بیفتد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، افطاری چندروز پیش اصلاح‌طلبان در حسینه جماران و عدم حضور سید محمد خاتمی حواشی زیادی را به همراه داشت؛ برخی گفتند که این موضوع نشان‌دهنده عبور اصلاح‌طلبان از خاتمی است و برخی هم مدعی شدند خاتمی اصلاح‌طلبان کنونی را قبول ندارد اما در نهایت گفته شد که اصلا اجازه حضور خاتمی در این مراسم داده نشده است.

بر همین اساس، ناصر قوامی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این حواشی گفت: «من فکر می‌کنم دست‌هایی در کار است تا میان اصلاح‌طلبان تفرقه افتد. محور اصلی این تفرقه‌ها هم تضعیف جایگاه آقای خاتمی است. آنها می‌خواهند طوری القا کنند که دیگر آقای خاتمی رهبر اصلاحات نیست؛ در صورتی که آقای خاتمی شناسنامه اصلاحات است و اگر او نباشد دیگر جبهه اصلاحات معنایی ندارد».

او ادامه داد: «تفرقه‌اندازی‌ها و تلاش برای به حاشیه‌راندن بزرگان اصلاحات فقط محدود به تضعیف جایگاه آقای خاتمی نیست؛ بلکه می‌بینیم که در شهرستان‌ها هم افراد دارای نفوذی که اصلاح‌طلب واقعی‌اند و خود را محدود به این احزاب موجود نکرده‌اند را هم تخریب می‌کنند و بهانه‌شان هم این است که سن این افراد بالاست و باید کنار بنشینند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «نیروهایی که قصد تفرقه‌اندازی میان اصلاح‌طلبان را دارند، برای نیل به این هدف از خود اصلاح‌طلبان استفاده می‌کنند؛ به بیان دیگر بخشی از اصلاح‌طلبان ابزار دست آنها هستند و اهداف آنها را تأمین می‌کنند».

او درباره افطاری اخیر اصلاح‌طلبان در جماران و حواشی حضورنداشتن خاتمی در آن مراسم، اظهار کرد: «از یک طرف اجازه داده نمی‌شود که آقای خاتمی در مراسم افطاری حاضر شود و از سوی دیگر یا می‌گویند خود خاتمی به افطاری نرفته پس اصلاح‌طلبان را قبول ندارد یا می‌گویند اصلاح‌طلبان او را دعوت نکرده‌اند پس نیروهای اصلاح‌طلب او را قبول ندارند. ببینید کاملا آشکار است که سیاستی در کار است».

قوامی در پایان گفت: «من تصور می‌کنم بسیاری از اصلاح‌طلبان واقعی از اصلاح امور ناامید شده‌اند. ما صرفا اصلاحات را مطالبه می‌کنیم اما تحقق اصلاحات نیاز به اجازه دارد. آقای خاتمی هم مأیوس است که در این شرایط بتوان اصلاحاتی را رقم زد و اینکه چندوقت پیش آقای رضا خاتمی گفت آقای خاتمی قصد فعالیت سیاسی ندارد شاید ناظر به همین موضوع باشد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید