آمریکا: برای درگیری بزرگ جهانی آماده شویم

کدخبر: ۴۹۲۸۰۵
اقتصادنیوز: مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که پتانسیل درگیری بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است.
آمریکا: برای درگیری بزرگ جهانی آماده شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنان خود در جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا در مورد بودجه دفاعی این کشور، مدعی شد که پتانسیل درگیری بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است.

سی ان ان گزارش داد: «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه شنبه اعلام کرد که جهان شاهد «بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت اروپا و شاید جهان» در چند دهه اخیر به دلیل به زعم وی تهاجم به اوکراین است.

میلی در این باره گفت: حمله روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات اروپا را، بلکه صلح و ثبات جهانی را که والدین من و نسل‌های آمریکایی برای دفاع از آن سخت جنگیدند، متزلزل می‌کند.

وی همچنین که آمریکا «در یک نقطه عطف ژئواستراتژیک بسیار حساس و تاریخی» قرار گرفته است و این جایی است که ارتش ایالات متحده باید همزمان «آمادگی خود را حفظ کند و برای آینده مدرن شود».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: چنانچه این کار را انجام ندهیم، امنیت نسل‌های آینده را به خطر می‌اندازیم.

وی در بیانیه افتتاحیه خود در جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا در مورد بودجه دفاعی این کشور به سناتورهای کنگره گفت که جهان در حال بی ثبات تر شدن است.

میلی گفت: پتانسیل درگیری عمده بین‌المللی بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است، نه کاهش.

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که دیگر مقامات آمریکایی نیز همزمان با این دست لفاظی ها و همچنین ارسال تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، شرایط را بیش از پیش پیچیده‌تر می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید