روسیه دو مقام بلندپایه ژاپن و 60 فرد را تحریم کرد

کدخبر: ۴۹۲۸۷۶
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه بیش از ۶۰ فرد ژاپنی از جمله نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور را تحریم کرد.
روسیه دو مقام بلندپایه ژاپن و 60 فرد را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، بیش از ۶۰ فرد ژاپنی را تحریم کرده است.

وبگاه خبری «یاهو نیوز» گزارش داد، این وزارتخانه اعلام کرد ۶۳ فرد ژاپنی از جمله مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران و اساتید دانشگاه را بابت هجمه تبلیغاتی و «لفاظی‌های غیر قابل قبول» علیه روسیه تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است، این تحریم‌ها افرادی از جمله «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، «یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه و «نوبو کیشی» وزیر دفاع این کشور را در بر می‌گیرد.

به گفته این وزارتخانه، افرادی که نامشان در این فهرست تحریمی درج شده است، تا اطلاع ثانوی حق ورود به خاک روسیه را نخواهند داشت.

 اواخر فروردین بود که ژاپن به تبعیت از کشورهای غربی و در واکنش به درگیری‌های اوکراین، با اعمال تحریم‌های تازه علیه روسیه موافقت کرد و ۳۹۸ تبعه روس شامل دختران ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور به همراه همسر سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به فهرست تحریم‌ها اضافه شدند.

پیش از این نیز، در پی نزاع دیپلماتیک میان توکیو و مسکو، دولت کیشیدا تصمیم گرفت شماری از دیپلمات‌های روس را اخراج کند.

این هفته نیز وزارت خارجه روسیه از اخراج  ۸ دپیلمات ژاپنی از مسکو خبر داد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ۸ دیپلمات ژاپنی باید تا ۱۰ مه (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) خاک این کشور را ترک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید