ساز مخالف مجارستان با اروپا درخصوص تحریم نفتی روسیه؛ پیشنهاد فعلی اروپا به مثابه «بمب اتمی» است

کدخبر: ۴۹۳۱۶۴
اقتصادنیوز: نخست وزیر مجارستان امروز (جمعه) گفت که این کشور نمی‌تواند از بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه که شامل تحریم واردات نفت به شکل کنونی آن است، حمایت کند.
ساز مخالف مجارستان با اروپا درخصوص تحریم نفتی روسیه؛ پیشنهاد فعلی اروپا به مثابه «بمب اتمی» است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اظهار کرد که پیشنهاد فعلی کمیسیون اروپا جهت ممنوعیت واردات نفت روسیه به مثابه "بمب اتمی" است که بر اقتصاد مجارستان انداخته می‌شود و همچنین افزود که اگر این پیشنهاد منافع مجارستان را به همراه داشته باشد، این کشور (مجارستان) آماده است تا در این خصوص مذاکره کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در توئیتی نوشت، یک بسته جدید از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل افرادی است که این اتحادیه آنها را مسئول "جرایم جنگی" ادعایی در بوچا، اوکراین می‌داند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در این توئیت نوشت: «تحریم‌هایی جدید علیه بانک اصلی روسیه به نام "Sberbank" و سه بانک دیگر این کشور وضع می‌شود و به جمع بانک‌هایی افزوده می‌شود که از سیستم سوئیفت بیرون انداخته شدند.»

نخست وزیر مجارستان گفت که این کشور منتظر است تا پیشنهاد جدید را از سوی کمیسیون اروپا مشاهده و بررسی کند.

وی افزود: من خواستار رویارویی و مواجه با اتحادیه اروپا نیستم بلکه تمایل دارم با آن‌ها همکاری کنم البته چنین چیزی زمانی ممکن خواهد شد که آن‌ها منافع مجارستان را در نظر بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید