جوسپ بورل اعلام کرد؛

نشست اروپایی تحریم نفت روسیه تشکیل می‌شود

کدخبر: ۴۹۳۱۷۰
اقتصادنیوز: بنابر اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، چنانچه حتی کشورهای عضو این اتحادیه در دو روز آینده به توافقی در زمینه تحریم نفتی روسیه دست نیابند، هفته آینده نشست وزرای امور خارجه اروپایی برگزار خواهد شد.
نشست اروپایی تحریم نفت روسیه تشکیل می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد چنانچه حتی کشورهای عضو این اتحادیه در دو روز آینده به توافقی در زمینه تحریم نفتی روسیه دست نیابند، نشست وزرای امور خارجه اروپایی هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون اروپا تغییراتی را در مورد تحریم برنامه ریزی شده اش علیه نفت روسیه پیشنهاد داده است تا نظر کشورهای مخالف با این مساله از جمله مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک را برگرداند.

بورل که در حاشیه نشستی در فلورانس سخن می گفت، به خبرنگاران گفت نسبت به دستیابی به راه حلی مشترک ایمان دارم، حتی با وجودی که همه کشورها در شرایط یکسانی نیستند و باید به سرعت به توافق رسید.

یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا روز جمعه به رویترز گفت: کمیسیون اروپا، اصلاح طرح تحریم نفت روسیه را برای جلب نظر دولت های مخالف این طرح پیشنهاد کرده است.

طرح اصلاحی تحریم نفتی روسیه قرار است امروز در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا بررسی شود. این طرح سه ماه دوره گذار را پیش از منع ارائه خدمات کشتیرانی برای انتقال نفت روسیه تعریف کرده است. در طرح قبلی، یک ماه دوره گذار تعریف شده بود.

این طرح اصلاحی همچنین ارائه کمک های مالی برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها، در جهت کاهش تاثیر تحریم ها را شامل می شود.

 طولانی‌ترین مدت برای رفع وابستگی کشورهای اروپایی به انرژی روسیه، در حوزه واردات گاز است که پیش بینی می شود حداقل تا سال ۲۰۲۴، این وابستگی تداوم داشته باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید