بوریس جانسون: یک اوکراین مستقل دوباره ظهور خواهد کرد

کدخبر: ۴۹۳۲۳۰
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس با ایراد سخنانی در همایشی که به مناسبت حمایت از اوکراین در لندن برگزار شد گفت: من بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستم که اوکراین پیروز و آزاد خواهد شد و یک اوکراین مستقل دوباره ظهور خواهد کرد.
بوریس جانسون: یک اوکراین مستقل دوباره ظهور خواهد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بوریس جانسون با بیان اینکه انگلیس نخستین کشوری بود که در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه تسلیحات نظامی ارسال کرد، گفت به حمایت از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد ادامه می‌دهد.

نخست وزیر انگلیس با ایراد سخنانی در همایشی که به مناسبت حمایت از اوکراین در لندن برگزار شد گفت: مهم نیست رئیس جمهوری روسیه چه کاری با مردم اوکراین انجام می دهد، همایش امروز نشان می دهد که او هرگز روحیه مردم را شکست نخواهد داد و بر نیروهای مسلح تسلیم ناپذیر اوکراین که قبلاً ارتش روسیه را از دروازه های کی‌یف عقب راندند و به بزرگترین شاهکار تسلیحاتی قرن بیست و یکم دست یافته اند، غلبه نخواهد کرد.

وی افزود: من بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستم که اوکراین پیروز و آزاد خواهد شد و یک اوکراین مستقل دوباره ظهور خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که این مبارزه بین آزادی و ظلم، بین دموکراسی و استبداد، استقلال و امپریالیسم، نور و تاریکی، خیر و شر است افزود: به همین دلیل است که اینجا در بریتانیا، می‌توانید پرچم‌های آبی و زرد را ببینید که در همه جا از تالارهای شهر و بنای کلیساها تا باغ‌ها و زمین‌های بازی کودکان به اهتزاز در می‌آیند، و ما در بریتانیا از هر حزب سیاسی و مکتب فکری، مفتخریم که دوست اوکراین باشیم.

وی ادامه داد: زمانی که نیروهای روسی در ماه ژانویه در مرزهای اوکراین تجمع کردند، ما جزو اولین کشورهای اروپایی بودیم که موشک های ضد تانک فرستادیم. می‌خواهم بدانید، و این را قبلاً در گفتگوی به ولودیمیر زلنسکی هم گفتم، تا زمانی که اوکراین بخواهد و به کمک ما نیاز داشته باشد، به این حمایت از این کشور ادامه خواهیم داد.

جانسون سپس اظهار داشت: دقیقاً به همین دلیل است که مردم اوکراین حاضر به تسلیم نشدند و قهرمانانه مقاومت کردند [...]باید به اوکراین کمک کنیم تا از خود در برابر تجاوز روسیه دفاع کند، همچنین باید هر کاری که بتواند بار رنج تحمیل شده بر مردم بی گناه را کاهش دهد، انجام دهیم.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

نخست وزیر انگلیس هر هفته به طور مستمر با رئیس جمهوری اوکراین درباره آخرین وضعیت جنگ تلفنی گفت‌وگو می‌کند. بوریس جانسون سه روز پیش در پارلمان اوکراین سخنرانی کرد و جنگ در این کشور را فصلی حماسی در تاریخ اوکراین خواند.

وی در ادامه اظهارات تحریک‌آمیزی که عملاً انگلیس را در آستانه تقابل نظامی مستقیم با روسیه قرار داده است، گفت: هنگامی که کشور من در طول جنگ جهانی دوم با تهدید تهاجم مواجه شد، پارلمان ما - مانند شما - در طول درگیری به جلسات خود ادامه داد و مردم بریتانیا چنان اتحاد و عزمی را نشان دادند که ما از زمان بزرگترین خطر خود به عنوان بهترین ساعت خود یاد می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس ادعا کرد: «اکنون بهترین ساعت برای اوکراین است، فصلی حماسی در داستان ملی شما که برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند و بازگو خواهد شد.»

وی همچنین افزود: «امروز پیامی برای شما با این محتوا دارم که اوکراین، پیروز میدان خواهد بود و آزاد خواهد شد.» او تاکید کرد که انگلیس، هر آن چه در توان دارد را برای پاسخگو ساختن روسیه در قبال جنایات جنگی که در اوکراین مرتکب شده، به کار خواهد بست. جانسون در همین پیوند از کمک‌های نظامی به کی‌یف به ارزش ۳۰۰ میلیون پوند خبر داد و گفت: «تلاش‌ها برای حمایت از کی یف در مواجهه با جنگ پوتین را افزایش دادیم.»

این درحالیست که رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند، لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد، اما لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید