صحبت با مردم کار را سهل الوصول می کند

قالیباف: اصطلاح حذف ارز ترجیحی غلط است/ مردم نگرانی نداشته باشند

کدخبر: ۴۹۳۶۳۰
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید با مردم حرف بزنیم، تجربه نشان داده که صحبت با مردم می‌تواند کار را سهل الوصول کند.
قالیباف: اصطلاح حذف ارز ترجیحی غلط است/ مردم نگرانی نداشته باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این نکته را مجدداً تاکید می‌کنم که چه مجلس شورای اسلامی با قانونی که تصویب شده و چه دولت در روشی که برای اجرای قانون آغاز کرده است، هدف مشترکمان قطعاً این است که قدرت خرید مردم در حفظ سفره‌هایشان و کالاهای اساسی معیشتی تضمین شود. این موضوع را مردم مطمئن باشند و هیچ نگرانی نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اساس انقلاب و نظام و ولی نعمتان ما، مردم هستند و هیچکس از مردم محرم‌تر نبوده و هیچکس از آن‌ها پای کارتر برای کشور و انقلاب نیست. هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، مخصوصاً کارهایی که مستقیماً با زندگی آن‌ها ارتباط دارد را نباید به گونه‌ای خواسته و ناخواسته انجام دهیم که خدای ناکرده احساس کنند در یک موضوعی غافلگیر و شوکه شده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید با مردم حرف بزنیم، تجربه نشان داده که صحبت با مردم، توجیه و قانع کردن و مشورت گرفتن از سوی نمایندگان مردم و همچنین دولتی که می‌خواهد کاری را اجرایی کند، می‌تواند کار را سهل الوصول کرده تا خیلی از مشکلات به وجود نیاید.

قالیباف اظهار داشت: حتماً باید توجه کنیم هر کاری که در بحث‌های اقتصادی و در بازار انجام می‌دهیم، صنوف مختلف، افراد و شرکت‌های مختلف، تولیدکننده و توزیع کننده و همه آن‌ها در این کار نقش دارند. ارتباط و نظرخواهی می‌تواند به ما کمک کند تا کار به درستی پیش برود. طبیعتاً صحبت کردن مسئولان اجرایی با مردم ضروری است و همانطور که رئیس جمهور اشاره کرد، همه باید مرتب با مردم صحبت کرده و ان شاءالله این کار را پیش خواهیم برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصطلاح حذف ارز ترجیحی غلط و کاملاً اشتباه است. ما برای کمک کردن به سفره مردم یک بخشی از انفال و درآمدهای دولت را مخصوصاً با اولویت محرومان و طبقات متوسط، به عنوان سیاست‌های جبرانی گذاشتیم. این سیاست جبرانی در گذشته در ابتدای زنجیره و مسیر تأمین نهاده‌ها بوده و هم اکنون این سیاست می‌خواهد در بخش مصرف کننده جبران شود. بنابراین در حقیقت روش را اصلاح می‌کنیم و در قانون نیز این روش را با تزریق نقدینگی اجازه ندادیم جبران شود، بلکه با تامین کالا و خرید کالا است. حتماً باید در سفره مردم آرامش ایجاد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید