وعده پوتین به مردم روسیه/ پیروزی سال 1945 تکرار می شود

کدخبر: ۴۹۳۷۲۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی اتحاد شوروی بر رایش سوم در جنگ دوم جهانی، ابراز امیدواری کرد که پیروزی سال ۱۹۴۵ بر آلمان نازی و متحدانش، تکرار شود.
وعده پوتین به مردم روسیه/ پیروزی سال 1945 تکرار می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسپوتنیک نوشت: پوتین هم زمان با سالگرد این پیروزی، با تبریک به شهروندان جمهوری مردمی دونتسک و لوگانسک، تاکید کرد : هدف از عملیات ویژه نظامی ارتش روسیه که از ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در خاک اوکراین آغاز شده، پایان دادن به نسل کشی شهروندان منطقه دونباس بوده است.

وی افزد: نظامیان این جمهوری تازه اعلام شده که با نیروهای ارتش روسیه در نبرد کنونی با ارتش اوکراین و نیروهای نئونازی، همکاری دارند، همانند اسلاف خود در جنگ بزرگ میهنی، برای رهایی از شر نازی ها مبارزه می کنند.

رهبر فدراسیون روسیه در پیام هایی به سران دیگر کشورهای عضو "سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع" (همسود) با تاکید بر لزوم جلوگیری از پیدایش دوباره نازیسم که در گذشته چنین رنج و دردهای بزرگی برای شهروندان بسیاری از کشورها، به همراه آورده، افزود: ما باید حقیقت رخدادهای جنگ دوم جهانی، ارزش های روحانی و سنت های مشترکمان را در باره دوستی برادرانه و نزدیک، حفظ کرده و به آیندگانمان انتقال دهیم.

روسیه روز شنبه اعلام کرد که مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی آمریکایی و اروپایی در حمله هوایی روسیه به منطقه خارکیف اوکراین منهدم شده است.

"ایگور کناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است که حجم زیادی از تجهیزات نظامی که کی‌یف از کشورهای اروپایی و آمریکا دریافت کرده بود، به دنبال حمله هوایی روسیه در حومه ایستگاه راه‌آهن "بوگودوخوف" در منطقه خارکیف، نابود شده است.

مسکو اخیرا هشدار داده که تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید