آمریکا تحریم‌های سوریه را تمدید کرد + جزئیات

کدخبر: ۴۹۴۲۶۹
اقتصادنیوز: ایالات متحده تحریم های یکجانبه علیه سوریه را یک سال دیگر تمدید کرد.
آمریکا تحریم‌های سوریه را تمدید کرد + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تحریم های یکجانبه علیه سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کند.

این تحریم ها شامل اقدامات مختلف واشنگتن علیه دمشق بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ است. این محدودیت‌ها به‌ویژه، دارایی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی خاص سوریه را در آمریکا مسدود می کند و همچنین صادرات کالاهای خاص و خدمات آمریکایی به سوریه را ممنوع می کند.

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است: رئیس جمهوری آمریکا  این اقدامات را برای مقابله با تهدید غیرعادی اقدامات دولت سوریه علیه  امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا و همچنین حمایت از تروریسم، ادامه اشغال لبنان و پیگیری سلاح های کشتار جمعی و برنامه های موشکی و تضعیف تلاش های آمریکا و جامعه بین المللی در رابطه با ایجاد ثبات و بازسازی عراق، انجام داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: آمریکا خشونت بی رحمانه و نقض حقوق بشر دولت اسد و حامیان روس و ایرانی آن را محکوم می کند.

این بیانیه بدون اشاره به دخالت های واشنگتن در امور داخلی سوریه و نقش این کشور در جنگ علیه دولت اسد مدعی شده است: آمریکا از دولت اسد و حامیانش می‌خواهد که جنگ خشونت‌آمیز خود را علیه مردم سوریه متوقف کرده و آتش‌بس سراسری وضع کنند.

در ادامه این ادعاها آمده است: آمریکا همچنین خواهان  ارائه بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌های نیازمند و مذاکره برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

روز گذشته نیز کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه به مدت دو روز بدون مشارکت دمشق و مسکو  نهم می ( سه شنبه ) آغاز شد.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه دوشنبه شب در بیانیه‌ای با انتقاد کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه اعلام کرد که هیچ اراده ای در این کنفرانس برای کمک به ملت سوریه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا؛ در ادامه بیانیه، برگزاری این کنفرانس در بروکسل را مخالف اصول سازمان ملل متحد در انجام اقدامات بشردوستانه  اعلام شده است.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که کمک واقعی ملت سوریه مستلزم آن است که در وهله نخست اشغالگری، سرقت ثروت آنها پایان یابد، تحریم‌های اقتصادی لغو شود و ااز این موضوع تنها به صورت کاملا هدف بشردوستانه و نه به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی استفاده شود که در تناقض با منافع و حقوق مردم سوریه است.

«بسام صباغ» سفیر روسیه در سازمان ملل نیز به تازگی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: سیاست‌های مخرب و جنایتکارانه ۱۱ سال اخیر برخی کشورهای غربی در قبال سوریه مستلزم پاسخگویی است.

وی تاکید کرد که سوریه دولت آمریکا و متحدانش را که نیروهای آنها در صفوف ائتلاف غیرقانونی مرتکب جنایت علیه مردم سوریه شدند، مسئول می‌داند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار رسیدگی به جنایات آمریکا در رقه شده بود

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده بود: زمان آن رسیده است که جنایات سال ۲۰۱۷ ائتلاف بین المللی در تخریب رقه، کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه و مسؤول دانستن آن در قبال اقدامات خود روشن شود.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان ضمن درخواست از سازمان ملل متحد برای رسیدگی به پرونده تخریب رقه و کشتار هزاران نفر از ساکنان آن، تأکید کرده است که این کشور به طرح موضوع آنچه در رقه، الباغوز، سد فرات و سایر مناطق رخ داد، ادامه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید