واکنش لاوروف به اظهارات جوزف بورل درباره مصادره دارایی های روسیه

کدخبر: ۴۹۴۲۸۰
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر پیشنهاد کرده بود که اعضای اتحادیه اروپا باید ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی های مسدود شده روسیه را مصادره و پول آن را صرف بازسازی اوکراین کنند.
واکنش لاوروف به اظهارات جوزف بورل درباره مصادره دارایی های روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مصادره اموال مسکو به نفع اوکراین را سرقت توصیف کرد.

الجزیره گزارش داد، لاوروف که در الجزایر حضور دارد، امروز اعلام کرد: می توانید اینکار را سرقت بنامیم، چیزی که آنها حتی آن را پنهان نمی کنند. مواضع اتحادیه اروپا در قبال بحران اوکراین، موضعی است که آمریکا به آن تحمیل کرده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا اجازه ندهد جهان تک قطبی شکل گیرد.

وزیر خارجه روسیه ضمن تمجید از موضع اتحادیه عرب در قبال اوکراین، افزود: ما از موضع مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای اجرای توافقات حمایت می کنیم. معتقدیم که موضع یکپارچه اعراب در اتحادیه عرب در قبال بحران اوکراین متعادل و عینی است.

لاوروف همچنین از موضع الجزایر در قبال بحران اوکراین قدردانی کرد و یادآور شد: جزئیات عملیات نظامی در منطقه دونباس را به اطلاع طرف الجزایری رساندیم.

وزیرخارجه روسیه درباره دستاوردهای سفر به الجزایرگفت: ما در مورد هماهنگی بیشتر بین دو کشور در نهادهای مختلف از جمله اوپک پلاس گفتگو کردیم و از توسعه روابط دوجانبه خود با الجزایر خرسندیم.

روز دوشنبه «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بود که اعضای اتحادیه اروپا باید ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی های مسدود شده روسیه را مصادره و پول آن را صرف بازسازی اوکراین کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید