بیانیه وزارت خارجه در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی

کدخبر: ۴۹۴۸۰۰
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه ایران در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی (روز نکبت) بیانیه‌ای صادر کرد.
بیانیه وزارت خارجه در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - روز نکبت، بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن بیانیه به شرح زیر است:

١۴ می ١٩۴٨ میلادی، یوم النکبه، یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط غاصبان و اشغالگران صهیونیست و شروع روند سیستماتیک نقض گسترده حقوق طبیعی و اولیه ملت فلسطین می‌باشد.

صهیونیست‌های جنایتکار از این تاریخ با حمایت برخی قدرت‌های غربی، سرزمین مقدس فلسطین را به زور سلاح و از طریق قتل و غارت، غصب کردند و زیر بنای ناامنی و بی ثباتی دائمی در منطقه غرب آسیا را بنیان نهادند که تاکنون ادامه دارد.

سالروز یوم‌النکبه بار دیگر ضرورت انجام وظیفه‌ی انسانی و قانونی، دولت‌ها و ملت‌های جهان در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را گوشزد می‌کند و شکست سازمان‌ها و نهادهای بین المللی را در حل و فصل یکی از قدیمی ترین بحران‌های انسانی و سیاسی جهان به رخ می‌کشد، به ویژه این روزها که رژیم غاصب صهیونیستی دور تازه ای از هتک حرمت اماکن دینی و مقدسات اسلامی فلسطین و بیت المقدس و کشتار مردم بی‌پناه فلسطین را آغاز کرده که به فضل پروردگار با پاسخ دندان‌شکن مقاومت مردمی و انتفاضه فلسطین رو به رو شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اهتمام به مساله فلسطین به عنوان موضوع اول و اساسی جهان اسلام تاکید می‌نماید و تلاش صهیونیسم جهانی برای به فراموشی سپردن آن را محکوم به شکست می‌داند.

به گواه تاریخ هرگونه سازش با دشمنان قسم خورده ی امت اسلام، مشوقی برای اقدامات ضد انسانی و ناقض حقوق بشری دولت آپارتاید صهیونیستی می‌باشد و ملت‌ها و رهبران مسلمان باید بدانند که تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین، اتحاد و همبستگی اسلامی و حمایت دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان از مقاومت در برابر اشغالگران و زورگویان است.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری صلحی عادلانه و پایدار در خاورمیانه جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی این بحران از جمله پایان اشغال سازمان یافته فلسطین، بازگشت آوارگان, تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی ملی با حضور کلیه ساکنین اصلی آن و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی شهر قدس شریف به سرانجام نخواهد رسید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین از دولت‌ها و نهادهای بین المللی دعوت می‌نماید تا به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم مظلوم فلسطین عمل کرده و مانع تداوم اشغال و ارتکاب جنایت‌های بیشتر توسط رژیم اشغالگر قدس و گسترش سیاست‌های نژاد پرستانه ی این رژیم در فلسطین اشغالی شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید