امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر:

اصلاح‌ یارانه‌ها اقدامی برای تحقق عدالت است

کدخبر: ۴۹۴۸۲۲
اقتصادنیوز: امام جمعه شیراز گفت: اقدام دولت در مورد اصلاح پرداخت یارانه‌ها با هدف ارائه یارانه‌ها به صورت مستقیم به مردم و حذف دلالان و رانت‌ها انجام شده است و اصل این اقدام برای تحقق عدالت است.
اصلاح‌ یارانه‌ها اقدامی برای تحقق عدالت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اقدام دولت در مورد اصلاح پرداخت یارانه‌ها با هدف ارائه یارانه‌ها به صورت مستقیم به مردم و حذف دلالان و رانت‌ها انجام شده است و اصل این اقدام برای تحقق عدالت است و مجریان و مدیران میانی باید این طرح را به درستی اجرا کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: در رفتار مدیران باید شاهد عدالت باشیم و ما به عنوان رأی دهنگان به دولت در اقداماتی که دولت انجام می‌دهد سهیم هستیم و اگر اقدام دولت اقدامی عادلانه است بایستی از آن حمایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: هدف از اجرای این طرح که تازه آغاز شده، این است که دولت پول را به مردمی که حقشان است و نیاز دارند برسانند و مردم باید در اجرای درست طرح مراقبه کنند. البته اگر این طرح در رده‌های میانی خراب نشود.

وی گفت: رئیس جمهور عنوان کرده که حاضر است آبرویش را برای مصلحت کشور بدهد.‌ این دلسوزی نباید نادیده گرفته شود چراکه ایشان کارهای لازم را همان ابتدای ریاست جمهوری خود به مرحله اجرا درآورده است و هم‌اکنون هم برای حل مشکلات اقتصادی کشور با جدیت به میدان آمده است و به منظور اجرای عدالت وارد عمل شده است.

دژکام افزود: ما به عنوان مردم این نظام باید انصاف به خرج دهیم و اغنیا بایستی نسبت به فقرا رحم کنند. هرچند اغنیا در رابطه با حمایت از نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی در استان فارس این کار را به خوبی انجام داده اند و با کمیته امداد استان همکاری مطلوبی داشته اند و فارس را در این مسیر پیشتاز کرده اند.

امام جمعه شیراز گفت: اغنیا بایستی برای کمک به افرادی که یارانه آنها حذف شده و برای دریافت یارانه خود نیاز به گذشت زمانی جهت پیگیری دارند به میدان بیایند و تا وصل شدن یارانه به حمایت از نیازمندان بپردازند.

دژکام گفت: در ایران اسلامی تلاش می‌شود تا تولید ثروت با توزیع ثروت با انصاف صورت بگیرد و در عرصه جنگ اقتصادی باید با مدیریت درست پیش برویم و ادامه دادن اصلاح اقتصادی باید با صبر پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه  هر مدیری برای رسیدن این طرح به هدف نهایی باید تلاش مجدانه در پیش بگیرد،گفت: مدیران باید تلاش کنند تا قطار اقتصادی روی دور بیفتد و حاصل زحمات و صبر مردم در انقلاب اسلامی به نتیجه مطلوب و خشنودی برسد.

دژکام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: از نظر تعالیم دین مبین انسان هدف از آفرینش انسان‌ها رسیدن به قله‌های معنویت است که اگر آن را تحصیل نکنیم هر چه در دنیا از مال و مقام به دست بیاوریم در نهایت برای ما سودی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: پس باید در پی کسب معنویت باشیم و باید دنیا مسیری باشد تا ما را به مسیر تعالی برساند که این مورد توجه دین اسلام است و همه باید تلاش کنیم حد لازم معیشت رفاه را که نیاز به رسیدن به مراتب معنوی است برای خود و جامعه به دست آوریم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: کسی که برای تامین زندگی خود و خانواده مصداق مجاهدت در راه خداست و دین اسلام نگاه ویژه به مراتب معنوی دارد که باید مرتبا مورد توجه ما قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تجربه زندگی الگوهای جامعه بشری نشان داده است که باید در مسیر معنویت برای کسب موفقیت گام برداریم و امام علی (ع) فرموده اند که در مسیر انسانیت برای تقوا و اطاعت از خدای متعال باید تلاش پیگیر داشته باشیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: مراقبه در ۲ نوع فردی و اجتماعی است و چهارچوب مراقبه اجتماعی را به جدیت باید دنبال کنیم و در این چهارچوب گاهی باید مراقب رفتار دولتمان باشیم که در قانون اساسی ذکر شده است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: گاهی مردم باید حواسشان به این باشد که دولت چکار می‌کند و گاهی دولت مراقب رفتار مردم باشد و گاهی قشری از مردم مراقب رفتار قشر دیگر باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید