رایزنی رئیس جمهور فنلاند با جو بایدن درباره عضویت در ناتو

کدخبر: ۴۹۴۸۸۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فنلاند در پیامی اعلام کرد که با جو بایدن و نخست وزیر سوئد درباره عضویت فنلاند در ناتو گفتگو کرده است.
رایزنی رئیس جمهور فنلاند با جو بایدن درباره عضویت در ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند در پیامی توییتری اعلام کرد که امروز در تماسی تلفنی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد، گام‌های بعدی فنلاند برای عضویت در ناتو را مورد بحث و گفتگو قرار داده است.

کاخ سفید نیز ضمن تأیید این مسئله اعلام کرد که این گفتگو ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است.

همچنین نخست وزیر سوئد نیز در پیامی جداگانه در توئیتر درباره این تماس نوشت که رهبران درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین و همچنین سیاست امنیتی سوئد و فنلاند گفتگو کردند.

اندرسون همچنین از حمایت آمریکا از تصمیمات و سیاست‌های امنیتی سوئد قدردانی کرد.

تماس تلفنی رئیس جمهور فنلاند پس از آن صورت می‌گیرد که وی روز گذشته به همراه «سانا مارین» نخست وزیر این کشور بر ضرورت پیوستن هر چه زودتر این کشور به ناتو تاکید کردند.

دولت سوئد نیز امروز با اعلام ارزیابی‌های صورت گرفته در قبال عضویت این کشور در ناتو اعلام کرد که این مسئله موجب افزایش بازدارندگی در شمال اروپا خواهد شد.

همزمان «کارن دانفرید» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا نیز در رابطه با مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ناتو اعلام کرد: ایالات متحده از پیشنهادهای فنلاند و سوئد حمایت می‌کند و ما با ۲۹ متحد دیگر در ناتو درباره این روند همکاری خواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که انتظار دارد این کشورها در روزها یا هفته‌های آینده درخواست‌های خود را برای عضویت در ناتو ارسال کنند.

این در حالی است که معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در اظهاراتی هشدار داد که فنلاند و سوئد در صورت پیوستن به ناتو به هدف احتمالی نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید