واکنش آمریکا به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

کدخبر: ۴۹۵۳۳۴
اقتصادنیوز: بلینکن گفت: حمایت زیادی از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو وجود دارد و ما در این مورد به اجماع خواهیم رسید.
واکنش آمریکا به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، الجزیره اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی عنوان کرد که همه اعضای ناتو به دنبال پایان دادن به جنگ اوکراین هستند و ما از این کشور حمایت می کنیم. اگر سوئد و فنلاند پیوستن به پیمان ناتو را انتخاب کنند ما به شدت از آن حمایت می کنیم.

بلینکن ادامه داد: ما همکاری خود را از طریق پیمان ناتو در برابر تجاوز روسیه و همکاری دفاعی خود با استرالیا و ژاپن را تقویت خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما منتظر نشست آینده خود در پاریس برای تقویت همکاری میان آمریکا و اروپا هستیم. من با وزیر امور خارجه ترکیه در مورد موضوع پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو صحبت کردم و اطمینان دارم که در این زمینه توافق حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: حمایت زیادی از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو وجود دارد و ما در این مورد به اجماع خواهیم رسید.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: از تلاش های اتحادیه اروپا برای توقف وابستگی به نفت روسیه و پر کردن شکاف های مربوط به انرژی که اروپا از آن رنج می برد، حمایت می کنیم.

وی افزود: برغم تردید در مواضع ما، همچنان بر مخالفت خود بر تجاوز روسیه به اوکراین و پیامدهای آن تاکید و از کی‌یف حمایت می کنیم.

بلینکن گفت: اتحاد بی سابقه ای در این زمینه وجود دارد و تا زمانی که تجاوز روسیه ادامه داشته باشد، این اتحاد نیز ادامه خواهد داشت.

وی در مورد قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره توسط پلیس رژیم صهیونیستی گفت: ما از تحقیقات در این مورد حمایت می کنیم و من مستقیما با برادر او در این زمینه صحبت کرده ام.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید