بازداشت 114 تروریست در یکی از کشورهای منطقه!

کدخبر: ۴۹۶۳۴۴
اقتصادنیوز: وزارت کشور تاجیکستان مدعی است که پلیس این کشور ۱۱۴ عضو یک گروه تروریستی را در جریان عملیات در منطقه روشان بازداشت کرده و هشت نفر دیگر از این گروه نیز هنوز متواری هستند.
بازداشت 114 تروریست در یکی از کشورهای منطقه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری العربیه، پلیس تاجیکستان روز پنجشنبه ادعا کرد که این افراد در یک "عملیات ضد تروریستی" در منطقه شرقی این کشور، دستگیر کرده است.

در پی بروز خشونت ها در منطقه دورافتاده گورنو-بدخشان و درگیری بین نیروهای امنیتی و "مخالفان" در این منطقه ناآرام تاجیکستان در مرز افغانستان و چین، روز چهارشنبه حداقل ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

این وزارتخانه در بیانیه ای که توسط سرویس اطلاعات دولتی تاجیکستان منتشر شد، گفت که وضعیت در روشان "عادی شده است".

گورنو-بدخشان از زمان پایان جنگ داخلی پنج ساله تاجیسکتان، اندکی پس از آن که این کشور آسیای مرکزی استقلال خود را با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به دست آورد، همواره کانون تنش ها بوده است.

از زمان شروع ناآرامی ها، اینترنت تا حد زیادی در منطقه در دسترس نبوده و ارتباطات سیار نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

یک رسانه مستقل در پایتخت تاجیکستان، دوشنبه، به نام آسیا-پلاس، این هفته خبر داد  که گزارش‌های مربوط به درگیری را «به خاطر تهدید بسته شدن» از سوی دولت فعلا منتشر نخواهد کرد.

آسیا پلاس گفت که مقامات دولتی تاجیکستان به وب سایت آنها اطلاع داده انند که پوشش آنان "یک طرفه" بوده و "وضعیت را در کشور بی ثبات می کند".

هیئت اتحادیه اروپا در تاجیکستان و سفارت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از همه طرف‌ها خواستند تا از هیچ تلاشی برای تنش‌زدایی، خویشتن‌داری و پرهیز از توسل به زور و تحریک بیش از حد دریغ نکنند.

از جمله اهداف اصلی دولت تاجیکستاندر منطقه، دستگیری محمدباقر محمدباقروف، ست که مقامات او را "رهبر یک گروه جنایتکار سازمان یافته" توصیف می کنند.

مقامات تاجیک هنوز نگفته اند که آیا محمدباقروف بازداشت شده است یا خیر.

گورنو-بدخشان که در کوه های پامیر قرار دارد، تقریباً نیمی از سرزمین اکثریت مسلمانان تاجیکستان را تشکیل می دهد، اما تنها ۲۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید