انتقاد یک نماینده مجلس از عدم شفافیت آیین‌نامه واردات خودرو

کدخبر: ۴۹۶۳۷۰
​اقتصادنیوز: رشیدی کوچی گفت: چون دولت وارد اصلاح قیمت خودرو شده مجلس فعلا استیضاح وزیر را مسکوت گذاشته است
انتقاد یک نماینده مجلس از عدم شفافیت آیین‌نامه واردات خودرو

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، جلال رشیدی کوچی در خصوص واردات خودرو، اظهارکرد: مجلس در بحث تنظیم آیین نامه ورود جدی داشته باشد و اگر ما آیین نامه را دست کم بگیریم، گویی هیچ کاری انجام نشده است. این آیین نامه واردات است که مشخص می کند چه خودرویی برای چه قشری از جامعه وارد شود و نباید اجازه دهیم کسانی که در خودروسازی به مردم ظلم می کردند، آیین نامه را تنظیم کنند.

او با بیان اینکه آیین نامه واردات خودرو در دست وزارت صمت است، گفت: کمیته ای در این خصوص تشکیل شده که در حال تنظیم آن هستند اما این آیین نامه شفاف نیست و من با وزیر صحبت کردم اما فقط برخی موارد را توضیح دادند که باعث نگرانی ما شده است؛ بنابراین باید پیگیری کنیم که آیین نامه برای مردم شفاف شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: تعرفه‌ای که گذاشته می شود، نوع خودرو، قیمت خودروهای وارداتی، تعداد خودروها و اینکه دست چه کسانی برسد و … همه مهم است که فعلا در مرحله تنظیم آیین نامه هستیم.

رشیدی کوچی در خصوص استیضاح وزیر صمت، گفت: چون دولت وارد اصلاح قیمت خودرو شده مجلس فعلا استیضاح وزیر را مسکوت گذاشته است اما اگر وزارت صمت این آیین نامه را به درستی اجرایی نکند و خواسته‌های مردم تامین نشود، استیضاح وزیر صمت را دوباره به اجرا در می آوریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید