موضع مداخله جویانه آمریکا در روند تشکیل دولت لبنان

کدخبر: ۴۹۶۴۸۹
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه ایالات متحده در واکنش به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی لبنان گفت: ما از نیروهای سیاسی در لبنان می‌خواهیم که روند تشکیل دولتی را که بتواند اعتماد لبنان و جامعه بین المللی را بازگرداند، سرعت بخشند.
موضع مداخله جویانه آمریکا در روند تشکیل دولت لبنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه آمریکا تسریع در روند تشکیل دولت لبنان را خواستار شد حال اینکه واشنگتن از متهمان اصلی مانع تراشی در مسیر تشکیل دولت لبنان به شمار می رود.

الجزیره گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی لبنان اعلام کرد: ما از نیروهای سیاسی در لبنان می‌خواهیم که روند تشکیل دولتی را که بتواند اعتماد لبنان و جامعه بین المللی را بازگرداند، سرعت بخشند.

این وزارتخانه در ادامه موضع مداخله جویانه خود ادامه داد: ما نیروهای سیاسی در لبنان را ترغیب می‌کنیم که به خواسته‌های مردم این کشور برای تغییر پاسخ دهند و اقدامات لازم را برای نجات اقتصادش انجام دهند.

این موضع گیری وزارت امور خارجه آمریکا در حالی است که بسیاری از احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان، سفارت آمریکا در بیروت را عامل اصلی نا آرامی‌ها و مانع تراشی در مسیر تشکیل دولت در لبنان می‌دانند.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار و نتایج آن روز سه شنبه گذشته اعلام شد.

طبق نتایج اعلام شده، در مجموع حزب الله و جنبش امل ۳۱ کرسی، حزب سوسیالیست ترقی خواه به ریاست ولید جنبلاط ۹ کرسی، حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع ۲۰ کرسی و حزب جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل نیز ۱۸ کرسی پارلمان لبنان را بدست آوردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید