سفر مولود چاووش اوغلو به اسرائیل پس از ۱۵ سال

کدخبر: ۴۹۷۴۲۰
اقتصادنیوز: مولود چاووش اوغلو ، وزیر امور خارجه ترکیه بعداز ظهر امروز پس از 15 سال وارد فرودگاه «بن گوریون» فلسطین اشغالی شد.
سفر مولود چاووش اوغلو به اسرائیل پس از ۱۵ سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، وزیر امور خارجه ترکیه پس از ۱۵ سال به فلسطین اشغالی سفر کرد و وارد فرودگاه « بن گوریون » شد.

شبکه i۲۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد، « مولود چاووش اوغلو » وزیر امور خارجه ترکیه بعداز ظهر امروز ( سه شنبه ) وارد فرودگاه « بن گوریون » شد و توسط تعدادی از شخصیت های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به سرپرستی « ایریت لیلیان » رئیس تشریفات وزارت امور خارجه و مسئول سفارت این رژیم در آنکارا و مسئول سفارت ترکیه در سرزمین های اشغالی مورد استقبال قرار گرفت. 

نکته قابل توجه اینکه وزیر امور خارجه ترکیه در فرودگاه « بن گوریون » از سوی مقام تشریفات ( پروتکلی ) وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی مورد استقبال قرار گرفته و همتای اسرائیلی وی و یا یکی از مقامات های همسطح وزیر خارجه ترکیه در فرودگاه حضور نیافته است. 

هدف سفر « چاووش اوغلو » به سرزمین های اشغالی که پس از سفر « اسحاق هرتزوگ » رئیس رژیم اسرائیل به ترکیه و دیدار وی با « رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه که در ماه مارس گذشته انجام شد، توسعه و تقویت روابط آنکارا و تل آویو عنوان شده است.

بر اساس اعلام شبکه i۲۴ رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه ترکیه قرار است فردا از موزه « ید وشم » ( هدف از تأسیس آن نگهداری یاد قربانیان جنایات نازی‌ها و حفظ اسناد و آثار فاجعه نسل‌کشی یهودیان است) دیدن  و سپس با « یائیر لاپید » وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل دیدار و گفت و گو کند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین قرار است از شهر قدیم قدس و مسجد الاقصی دیدن کند.

اوغلو همچنین قرار است در یک رویداد اقتصادی که در « تل آویو » برگزار می شود ، شرکت می کند و طی آن با سازمان ترک های مقیم سرزمین های اشغالی دیدار کند و پس از آن به کشورش بازگردد.

وزیر خارجه ترکیه پس از ۱۵ سال به فلسطین اشغالی سفر کرد

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که « مولود چاووش اوغلو » وزیر امور خارجه این کشور امروز ( سه شنبه ) در کمیته مشترک وزیران ترکیه و فلسطین که در رام الله در کرانه باختری به ریاست وزیر امور خارجه ترکیه برگزار کرد، شرکت کرد. 

بر اساس این گزارش، چاووش اوغلو امروز  برای دیداری یک روزه وارد رام الله شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آناتولی، نشست این کمیته که دومین نشست در نوع خود از زمان تشکیل آن است، در مقر وزارت امور خارجه فلسطین برگزار شد.

کمیته مشترک وزیران فلسطین و ترکیه شامل نمایندگان نهادها و وزارتخانه های ترکیه و فلسطین است و اولین نشست خود را در سال ۲۰۱۰ در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار کرد و وزیر خارجه ترکیه ریاست این کمیته مشترک را بر عهده دارد.

بر اساس آنچه «وزارت خارجه فلسطین اعلام کرده است، وزیران خارجه فلسطین و ترکیه پس از این دیدار، کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهند کرد.

دیدار با « محمود عباس » در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از دیگر برنامه های اعلام شده سفر وزیر امور خارجه ترکیه به رام الله است. 

در این پیوند، رسانه های عربی امروز ( سه شنبه ) به نقل از « چاووش اوغلو » نوشتند که ما به هماهنگی با طرف فلسطینی در خصوص عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل ادامه خواهیم داد و حمایت ما از مساله فلسطین جدا از رابطه ما با « تل آویو » است.

پیشتر نیز « ریاض المالکی » وزیر امور خارجه فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی رابطه فلسطین و ترکیه را مستحکم توصیف کرده بود.

« المالکی » از سفر همتای ترک خود به رام الله استقبال کرده و گفته بود که این سفر برای برگزاری دور دوم کمیته وزیران فلسطین و ترکیه و تلاش برای تحکیم روابط دوجانبه بین دو کشور انجام می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید