وزیر خارجه عربستان: سقوط دولت لبنان خطرناک است

کدخبر: ۴۹۷۴۶۱
اقتصادنیوز: وزیر امورخارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در گفت وگوی مطبوعاتی گفت انتخابات لبنان گام مثبتی خواهد بود و سقوط این دولت خطرناک است.
وزیر خارجه عربستان: سقوط دولت لبنان خطرناک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر امورخارجه عربستان گفت: انتخابات لبنان گام مثبتی خواهد بود اما سخن گفتن برای این موضوع زود است.

شبکه العربیه عربستان گزارش داد، «فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در گفت وگوی مطبوعاتی در جریان نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد (داووس ۲۰۲۲) در سوئیس، سقوط دولت لبنان را خطرناک دانست و با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از این امر باید اصلاحات سرعت یابد، گفت: اگر لبنانی‌ها اصلاحات را انجام دهند، باید ببینیم چه کار می‌توانیم انجام دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه عربستان سعودی علاقه‌مند به بازگشت روند سیاسی در لبنان است، اظهار داشت که همه طرف‌ها باید در این زمینه تلاش کنند و اصلاحات و موضوع حزب‌الله مربوط به لبنانی‌ها است. 

وی بار دیگر تاکید کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه هستند و مایلند امنیت انرژی را تضمین کنند. 

وزیر امورخارجه عربستان در ادامه با بیان اینکه عرضه نفت ثابت است و کمبودی در بازارهای جهانی وجود ندارد، بر لزوم جستجوی رویکردی گسترده‌تر برای مقابله با بحران جهانی انرژی تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید