زلنسکی خطاب به غرب: جنگ را با اعمال تحریم های سخت تر متوقف کنید

کدخبر: ۴۹۷۸۷۶
اقتصادنیوز: رییس جمهوری اوکراین به اختلاف نظر در اتحادیه اروپا در مورد تحریم های بیشتر علیه روسیه انتقاد کرد و گفت که چرا به برخی کشورها اجازه داده می شود این طرح را مسدود کنند.
زلنسکی خطاب به غرب: جنگ را با اعمال تحریم های سخت تر متوقف کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زلنسکی ضمن تاکید بر اینکه اوکراین یک کشور مستقل می ماند، از غرب خواست تا مسامحه با روسیه را کنار گذاشته و تحریم های سخت تری را جهت پایان این "جنگ بی معنی" علیه روسیه اعمال کند.

رییس جمهوری اوکراین پنجشنبه در یک نطق شبانه بیان کرد:اوکراین همیشه یک کشور مستقل خواهد بود و از هم گسسته نخواهد شد. تنها سوال این است که مردم ما باید چه بهایی برای آزادی خود بپردازند و روسیه چه هزینه ای برای این جنگ بی‌معنی علیه ما خواهد پرداخت.

وی افزود: «اگر جهان با وضعیت اوکراین به گونه‌ای رفتار کند که گویی خود با همین وضعیت روبه‌رو استو اگر قدرت‌ها با روسیه مسامحه نکنند و واقعا برای پایان دادن به جنگ فشار بیاورند، باز هم می‌توان جلوی رویدادهای فاجعه‌بار را گرفت.»

از آنجاییکه اتحادیه اروپا برای تحریم احتمالی نفت روسیه هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده و نیروهای روسیه نیز دو شهر کلیدی «سیورودونتسک» و «لیسیچانسک» در شرق اوکراین را محاصره کرده اند، انتقاد رییس جمهوری اوکراین از غربی ها در روزهای اخیر افزایش یافته است.

زلنسکی به اختلاف نظر در اتحادیه اروپا در مورد تحریم های بیشتر علیه روسیه انتقاد کرد و گفت که چرا به برخی کشورها اجازه داده می شود این طرح را مسدود کنند.

اتحادیه اروپا در حال بررسی دور ششم اقدامات تنبیهی، از جمله تحریم واردات نفت روسیه است. چنین حرکتی مستلزم اتفاق آرا است، اما مجارستان در حال حاضر با این ایده مخالف است زیرا اقتصاد آن بسیار آسیب خواهد دید.

زلنسکی با اشاره به اینکه روسیه روزانه یک میلیارد یورو از بلوک ۲۷ کشوری برای تامین انرژی دریافت می کند، گفت: اتحادیه اروپا چند هفته دیگر برای رسیدن به توافق بر سر بسته ششم تلاش خواهد کرد؟

این دومین روزی است که رییس جمهوری اوکراین انتقادهای شدیدی نسبت به رویکرد جهان به جنگ دارد.

روز چهارشنبه نیز او پیشنهادهایی مبنی بر اینکه کی یف امتیازاتی برای برقراری صلح بدهد را بی‌رحمانه خواند و گفت که این ایده همانند تلاش‌هایی برای راضی کردن آلمان نازی در سال ۱۹۳۸ است.

روسیه با گذشته سه ماه از تهاجم به اوکراین، دست از حمله به کی یف پایتخت اوکراین کشیده و سعی در کنترل منطقه صنعتی دونباس در شرق را دارد. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، تحلیلگران نظامی غرب درگیری در دو شهر سیورودونتسک و لیسیچانسک را به عنوان یک نقطه تحول در جنگ می دانند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید