امام‌ جمعه قم: مسوولان حادثه متروپل باید پاسخگو باشند

کدخبر: ۴۹۷۸۹۳
اقتصادنیوز: آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام‌ جمعه قم با اشاره به فروریختن ساختمانی در آبادان گفت: مسئولین در زمینهٔ رسیدگی به مصدومان حادثه سرعت عمل داشته باشند و مسوولان این حادثه باید پاسخگو باشند.
امام‌ جمعه قم: مسوولان حادثه متروپل باید پاسخگو باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، امام‌جمعه قم با تأکید بر لزوم رفع مشکلات کشور گفت: دولت در امر معیشت مردم و گرانی‌های افسارگسیخته با مشورت نخبگان اهتمام بیشتری داشته باشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: مکتب ششمین اختر تابناک امامت استمرار مکتب اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: دوران امام جعفر صادق(ع) از یک‌سو شورش و آشوب‌های پی‌درپی وجود دارد و از سویی رواج شبهات اعتقادی و فعالیت‌های گسترده ملحدین و جریان‌های فکری، سیاسی و اجتماعی، خورشید معارف نبوی را پشت ابرها قرار داده بود اما نهضت علمی امام صادق(ع) آن ذخایر نبوی را آشکار و شاگردان متخصصی را تربیت و تحویل جامعه دادند. 

امام‌ جمعه قم بیان کرد: انسان هنگامی‌که گناه می‌کند رشته خود با خدا را قطع می‌کند و همچنین رابطه خود با معصومین(ع) را دچار خدشه می‌کند و تنها چیزی که از سوی فرد گناه‌کار باید انجام شود توبه و استغفار است و باتقوا امید به شفاعت الهی داشته باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه(ع) با اشاره به فروریختن ساختمانی در آبادان عنوان کرد: مسئولین در زمینهٔ رسیدگی به مصدومان حادثه سرعت عمل داشته باشند و مسئولان این حادثه باید پاسخگو باشند، به مسئولان ملی  و محلی عرض می‌کنم که این حادثه باید عبرت باشد که ایمنی ساختمان‌ها مورد تأکید باشد، چنانچه کسانی بانفوذ حوادث و خساراتی به بار بیارند گناه بزرگی مرتکب می‌شوند و باید معیارهای فنی رعایت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روز چهارشنبه همایش 4 هزار روحانی شهید در مصلی قدس برگزار شد، روحانیت همواره پیشتاز خدمت به مردم و شهادت درراه خدا بوده است و در سیل، زلزله، دفاع مقدس و دفاع از حرم روحانیت در کنار مردم و برای مردم بوده است و تخریب و شایعه‌سازی دشمنان برای فاصله‌گذاری بین مردم و روحانیت راه به‌جایی نخواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید بر لزوم رفع مشکلات کشور ادامه داد: دولت در امر معیشت مردم و گرانی‌های افسارگسیخته با مشورت نخبگان اهتمام بیشتری داشته باشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: دهه کرامت با شروع ماه ذی‌القعده آغاز می‌شود، روز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین در عرصه‌هایی ازجمله نشر معارف اهل‌بیت(ع) و تربیت دختر در عصر ما است، حضرت معصومه(س) با علم و مجاهدت خود تمدن ساز شدند و دختران جامعه ما باید با الگو گیری از کریمه اهل‌بیت(س) تمدن ساز شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    کارگزاری مفید