مقام کاخ سفید مطرح کرد؛

مساله کره شمالی راه حل جادویی ندارد

کدخبر: ۴۹۷۹۱۲
اقتصادنیوز: دستیار ویژه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، این کشور و کره جنوبی برای یافتن ابزار مناسب و درست برای رسیدگی به مساله کره شمالی همکاری دارند.
مساله کره شمالی راه حل جادویی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ادگار کاگان، دستیار ویژه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور شرق آسیا و اقیانوسیه گفت، ایالات متحده و کره جنوبی تصوری از این مساله ندارند که یک راه حل جادویی برای چالش‌هایی که کره شمالی ایجاد می‌کند، وجود داشته باشد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، وی در سمیناری به میزبانی مرکز ویلسون، اندیشکده مستقر در واشنگتن گفت: ما هیچ تصوری از این بابت نداریم که یک جادو باعث راه حل شود. اینها مسائل قدیمی هستند، اما فکر می‌کنم که ما متعهد می‌مانیم.

دستیار ویژه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور شرق آسیا و اقیانوسیه افزود: دیدگاه مشترک زیادی بین یون سوک یول و بایدن،‌ روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا در مورد اطمینان از توانایی انجام کاری که باید انجام دهیم، وجود دارد. همچنین در عین حال باید اطمینان حاصل کنیم که سیگنال‌های روشنی ارسال می‌کنیم که به دنبال دیپلماسی جدی و پایدار هستیم.

این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به اینکه آیا سئول و واشنگتن برنامه‌ای برای تغییر رفتار پیونگ یانگ دارند، گفت: فکر میکنم یک آگاهی از این حقیقت وجود دارد که ما ابزارهای قطعی داریم و تلاش می‌کنیم تا از چندین ابزار مناسب برای رسیدگی به مساله کره شمالی بهره مند شویم.

وی ادامه داد: آمریکا برای مطمئن شدن از این مساله که مکانیسم‌ها و هماهنگی‌های امنیتی درست برای اجرای تعهدات ائتلاف بین واشنگتن و سئول صورت می‌گیرد، همکاری‌های لازم را دارد. آمریکا همچنان آماده گفت‌وگو با کره شمالی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید