یوسفیان ملا: فرهنگ دروغ‌گویی مسئولان از احمدی‌نژاد شروع شد

کدخبر: ۴۹۸۵۱۱
یوسفیان‌ملا گفت: یک سخن منظمی ارائه نمی‌شود که چرا آواربرداری به سرعت انجام نشد. مسئولان می‌گویند مالک ساختمان زیر آوار فوت کرده اما مردم باور نمی‌کنند زیرا بی‌اعتمادی بسیار گسترده است.
یوسفیان ملا: فرهنگ دروغ‌گویی مسئولان از احمدی‌نژاد شروع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، حادثه متروپل آبادان هنوز دارای ابهاماتی است که برای جامعه حل نشده است؛ از جمله اینکه در حال حاضر چه کسی یا کسانی یا چه نهادی مسئول خسارت‌های جانی پیش آمده است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره شرایط کنونی پس از ریزش ساختمان متروپل گفت: «به هر حال شرایط مناسبی حاکم نیست. البته دولت سعی می‌کند اعتماد عمومی را جلب کند اما بازدهی لازم وجود ندارد. ما در شرایط کنونی باید به فکر برنامه ششم و هفتم باشیم و این در حالی است که برنامه‌های پنج‌ساله قبلی هیچ یک محقق نشد. وقتی این میزان بی‌برنامگی وجود دارد، مردم به مسئولان بی‌اعتماد می‌شوند».

او ادامه داد: «در همین حادثه فروریختن ساختمان متروپل نگاه کنید که حتی تیمی مجرب برای آواربرداری اعزام نمی‌شود و این در حالی است که از معاون اول، وزیر کشور، رئیس هلال احمر تا استاندار مدام در آبادان حضور دارند. حضور آنها وقتی برنامه‌ای برای آواربرداری سریع نیست، فایده‌ای ندارد. یک سخن منظمی ارائه نمی‌شود که چرا آواربرداری به سرعت انجام نشد. مسئولان می‌گویند مالک ساختمان زیر آوار فوت کرده اما مردم باور نمی‌کنند زیرا بی‌اعتمادی بسیار گسترده است».

فعال سیاسی اصولگرا : فرهنگ دروغ‌گویی مسئولان از احمدی‌نژاد شروع شد
این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «باید مشخص شود که مسئول آواربرداری چه نهاد یا اشخاصی بوده‌اند. باید معلوم شود که مسئول داغ‌دار شدن مردم آبادان چه کسانی بوده است. هنوز هویت تعدادی از اجسادی که از زیر آوار پیدا می‌شوند، مشخص نیست. همه اینها باز هم مردم را بیش از پیش مردم را بی‌اعتماد می‌کند. مردم می‌گویند مسئولان دروغ می‌گویند؛ البته این بی‌اعتمادی در چندماه اخیر به وجود نیامده و از گذشته آرام‌آرام شکل گرفته است. به یاد داریم وقتی آقای روحانی هنوز سخنرانی‌اش را شروع نکرده بود، مردم می‌گفتند بازهم دروغ می‌گوید. واقعیت این است که اعتماد عمومی سلب شده است».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «فرهنگ دروغ‌گویی مسئولان از احمدی‌نژاد شروع شد. به یاد داریم که او چه حرف‌های بی‌اساسی می‌زد و خیلی راحت این دروغ‌ها را در چشم مردم بیان می‌کرد. دروغ‌گفتن در ابعاد کلان مدیریتی و سیاسی از دوره او شروع شد و مردم را بی‌اعتماد کرد و این شرایط همین‌طور ادامه یافت. مسئولان باید به سرعت گام‌های مؤثری برای بازگرداندن اعتماد عمومی انجام دهند. خدا کند که آقای رئیسی اعتماد مردم را احیا کند که اگر چنین نشود، وضعیت بسیار سخت‌تر از شرایط کنونی می‌شود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید