موشک «حیدر 1» اهداف را از فاصله 200 کیلومتر هدف قرار می‌دهد

کدخبر: ۴۹۸۵۷۱
سخنگوی ارتش با اشاره به دستاوردهای ارتش اظهار داشت: موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپاد‌های بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.
موشک «حیدر 1» اهداف را از فاصله 200 کیلومتر هدف قرار می‌دهد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ضمن تسلیت به مردم آبادان در گفت‌وگو با برنامه «رویداد» گفت: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته و مدت‌هاست خط تولید برخی پهپاد‌ها را راه‌اندازی کرده است.

وی طراحی و تولید و تجهیز پهپاد‌ها را اقدامی متکی به دانش و فناوری خواند و ادامه داد: ما بخش‌هایی از این دستاورد‌ها را در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارائه دادیم و جدا از انواع پهپاد‌های شناسایی، رزمی و انهدامی، گونه‌های متنوعی از مهمات جدید ایرانی در معرض دید قرار دادیم.

سخنگوی ارتش با اشاره به وجود پهپاد‌های ارتقا یافته و پهپاد جدید ضد رادار امید خاطر نشان کرد: موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپاد‌های بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.

حیدر ۲ نیز یک پهپادکروز با برد چند صد کیلومتر است که توسط نیروی زمینی طراحی شده و می‌تواند ماموریت‌های ابلاغی را صد‌ها کیلومتر دورتر به انجام برساند.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی با تاکید بر ایرانی بودن مجموعه بمب ها، موشک‌ها، راکت‌ها و تجهیزات نصب شده بر روی پهپاد‌ها گفت: این دستاوردها، محصول ذهن خلاق جوانان ارتش، وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان است که دشمن را از هر اقدام نابخردانه علیه جمهوری اسلامی بر حذر می‌دارد.

سخنگوی ارتش افزود: امروز شیوه‌های ترکیبی نبرد جایگاه ویژه‌ای برای پهپاد‌ها ایجاد کرده است.

وی با بیان این که بالگرد، هواپیما، تانک، ناو و دیگر تجهیزات سازمان‌های نیرو‌های مسلح، همچنان جایگاه ویژه خود را در سازمان رزم دارند، تصریح کرد: تغییر شکل و شیوه تهدیدات و نیاز‌های امروز ایجاب می‌کند از تجهیزات و شیو‌های دیگری نیز استفاده کنیم که پهپاد‌ها با قابلیت‌های مختلف، ماموریت‌های متناسب با نیاز‌ها را در ۴ نیروی زمینی، پدافند، هوایی و دریایی اجرا می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید