ماکرون: از روند عادی سازی روابط باکو و ایروان حمایت می‌کنیم

کدخبر: ۴۹۸۹۶۵
اقتصادنیوز: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس از تحرکات مثبت در روند عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند.
ماکرون: از روند عادی سازی روابط باکو و ایروان حمایت می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور فرانسه عصر سه شنبه به وقت تهران گفت که فرانسه از تحرکات مثبت در روند عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» گزارش داد، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه این سخنان را در پیام تبریک به «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به مناسبت روز استقلال این کشور بیان کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این پیام بر تعهد تزلزل ناپذیر فرانسه به مذاکرات توافقنامه صلح و عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد.

وی گفت که از حرکت مثبتی که در ماه‌های اخیر در برقراری تماس‌های مستقیم بین  جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سطح وزرای امور خارجه و همچنین ایجاد کمیسیون دوجانبه برای مسائل مرزی به وجود آمده است، حمایت می‌کند.

ماکرون همچنین بر اهمیت ایجاد فضای اعتماد برای ایجاد صلح در منطقه تاکید کرد.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس با امضای نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

وزارت امورخارجه ارمنستان در تازه‌ترین بیانیه خود در تقابل با جمهوری آذربایجان، نقض فاحش آتش بس توسط نیروهای مسلح آذربایجان در بخش جنوب شرقی مرز ارمنستان در ۲۸ مه (شنبه ۷ خرداد) که منجر به کشته شدن یک نظامی این کشور شد را  «به شدت» محکوم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید