احتمال دیدار بایدن با مقامات عربستان/ بایدن: فعلا برنامه مستقیمی ندارم

کدخبر: ۴۹۹۴۹۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور ایالات متحده درباره سفر احتمالی خود به عربستان گفت: هنوز اطمینان ندارم که به این کشور سفر کنم، اکنون برنامه مستقیمی در این خصوص ندارم. اما بر ایجاد ثبات بیشتر در خاورمیانه متمرکز بوده ام.
احتمال دیدار بایدن با مقامات عربستان/ بایدن: فعلا برنامه مستقیمی ندارم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا احتمال دیدار خود با مقامات عربستان سعودی را رد نکرد اما گفت که فعلا برنامه مستقیمی درباره سفر به عربستان ندارد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره سفر احتمالی خود به عربستان سعودی گفت که هنوز اطمینان ندارم که به این کشور سفر کنم، اکنون برنامه مستقیمی در این خصوص ندارم. اما بر ایجاد ثبات بیشتر در خاورمیانه متمرکز بوده ام.

وی در عین حال گفت که احتمال دیدارش با مقامات اسرائیلی و سایر مقامات منطقه از جمله عربستان سعودی وجود دارد.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: درحال حاضر برنامه ای برای سفر مستقیم به عربستان ندارم.

بایدن همچنین در توجیه دیدار احتمالی اش با مقامات عربستان  افزود، نظرش را در خصوص حقوق بشر تغییر نخواهد داد و  به عنوان رئیس جمهوری آمریکا وظیفه اش  ایجاد صلح است.

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد برای کاهش احتمال جنگ های بی معنی میان اسرائیل و کشورهای عربی تلاش می کنم  و این هدفی است که بر آن متمرکز شده ام.

وی در ارتباط با اوپک نیز گفت آنها تصمیم گرفته اند تولید خود را افزایش دهند اما نمی دانم این افزایش تولید کافی است یا خیر . با این حال اقدامی مثبت است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز عصر پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پایان ماه جاری میلادی (ژوئن) به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد بایدن در این سفر با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار خواهد کرد.

این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی که نامی از آنها برده نشده است، گفت که این سفر در کنار دو برنامه دیگر سفر بایدن به اروپا و سرزمین های اشغالی انجام می شود.

نیویورک تایمز نوشت: با توجه به جنگ روسیه در اوکراین، بایدن گفتگو با سایر تولید کنندگان انرژی در جهان جهت جایگزینی نفت روسیه و ایجاد ثبات در بازارهای جهانی را ضروری می بیند.

پیش ازاین، خبرگزاری آمریکایی اسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان "افزایش بهای بنزین در آمریکا، بایدن را به فکر سفر به عربستان انداخته است"، در این باره نوشت کاخ سفید در حال بررسی سفری برای بایدن به منطقه خلیج فارس است تا زمینه دیدار وی با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات متحده عربی را فراهم کند.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از منابع کاخ سفید نوشت که بایدن در سفر خاورمیانه ای خود، با سران عراق، مصر و اردن هم دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز  نیز گزارش داده  است، این سفر با هدف تقویت روابط با عربستان سعودی در زمانی انجام می شود که دولت بایدن در تلاش است راه هایی برای کاهش قیمت سوخت  در آمریکا بیابد.

رویترز افزود: بدنبال قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست، که به گفته سازمان اطلاعات آمریکا این قتل با  تایید بن سلمان  صورت گرفته است، جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ پس از ورود به کاخ سفید  قول داد تا در روابط واشنگتن  با ریاض تجدید نظر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید