حمایت باکو از روند عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان

کدخبر: ۵۰۰۲۹۲
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کشورش از روند عادی سازی روابط میان آنکارا و ایروان حمایت می‌کند.
حمایت باکو از روند عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که برای شرکت در مراسم گرامیداشت سی‌ امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان این کشور و ترکیه به آنکارا سفر کرده است در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که مذاکرات آنکارا با نمایندگان ویژه ارمنستان مثبت بوده و باکو از عادی سازی روابط بین آنکارا و ایروان حمایت می‌ کند.

بایراموف با تاکید بر سطح بالای روابط میان جمهوری آذربایجان و ترکیه، گفت: روابط ما در سطحی بالاتر از روابط بین دولت‌ هاست و سران دو کشور زیرساخت آن را هم فراهم کرده‌ اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر روابط دو جانبه، جمهوری آذربایجان و ترکیه در بسیاری از موضوعات بین المللی نیز با یکدیگر همکاری دارند، افزود: سازمان کشورهای تُرک نیز تصمیمات مهمی اتخاذ کرده و این تصمیمات کمک بزرگی به روابط بین کشورهای حاضر در این سازمان کرده است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به روند عادی سازی روابط با ارمنستان گفت: باکو همواره طرفدار برقراری روابط حسنه با همه کشورها است.

این مقام باکو با بیان اینکه در جنگ دوم قره‌ باغ بسیاری از اراضی جمهوری آذربایجان آزاد شده، اضافه کرد: کشورم در جنگ دوم قره باغ به اشغال ارمنستان پایان داد و اندکی پس از این تحول،جمهوری آذربایجان وقایع گذشته را کنار گذاشت و از ایروان خواست اقدامات لازم را برای عادی سازی روابط بین دو کشور و امضای توافقنامه صلح انجام دهد.

بایراموف افزود: باکو اصول اولیه توافقنامه صلح احتمالی بین دو کشور را در ابتدای سال جاری به صورت کتبی به دولت ایروان ابلاغ کرد. این اقدام جمهوری آذربایجان مورد استقبال جامعه بین المللی هم قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید