برای چه این قطعنامه را صادر کردید؟

واکنش روسیه به تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

کدخبر: ۵۰۰۵۵۵
اقتصادنیوز: اولیانوف، تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای حکام را اقدامی بی دلیل توصیف کرد.
واکنش روسیه به تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، در ادامه واکنش‌ها به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده روسیه صدور این قطعنامه را بی دلیل توصیف کرد.

در این ارتباط، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب توئیتری خود در واکنش به تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران در شورای حکام گفت: «منطق پشت این کار کم و بیش قابل فهم است. آیا این قطعنامه باعث بهبود همکاری بین تهران و آژانس اتمی می‌شود؟ و دوم این که آیا تصویب قطعنامه یاد شده به نهایی شدن مذاکرات وین کمک خواهد کرد؟ در هر دو مورد پاسخ‌ها منفی است. پس برای چه این قطعنامه را صادر کردید؟»

شب گذشته دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید. گفته شده روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند و این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسیده است.

سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با برگزاری نشست ضدایرانی شورای حکام در اطلاعیه‌ای از قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای خبر داد. گفته شده که این اقدام همچنین شامل توقف فعالیت دستگاه اندازه گیری برخط سطح غنا و فلومتر (OLEM) می‌گردد. ‌

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید