انفجارهای خونین در افغانستان/ چندنفر کشته و زخمی شدند؟

کدخبر: ۵۰۱۳۲۲
اقتصادنیوز: در ولایت‌های بدخشان، قندوز و کنر واقع در شمال و شرق افغانستان انفجارهایی رخ داد که در پی آن یک طالبان کشته و ۱۰ تَن دیگر زخمی شدند.
انفجارهای خونین در افغانستان/ چندنفر کشته و زخمی شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از العربیه، در پی وقوع ۳ انفجار همزمان در ولایت های بدخشان، قندوز و کنر واقع در شمال و شرق افغانستان، دست‌ کم یک نفر از نیروهای طالبان کشته و ۱۰ تَن دیگر شامل ۶ غیرنظامی زخمی شده‌ اند.

منابع محلی در ولایت کنر در این خصوص اعلام کردند که صبح امروز یکشنبه، یک دستگاه خودرو نظامی طالبان نزدیک کمیساری اسعد آباد در مرکز این ولایت هدف انفجار یک بمب مغناطیسی کارگذاری شده قرار گرفت.

به گفته منابع آگاه در ولایت کنر، در این انفجار یک نظامی طالبان کشته و ۶ تَن دیگر از جمله ۲ غیرنظامی زخمی شده اند.

عبدالحق حقانی، فرمانده امنیت طالبان در ولایت کنر، کشته شدن یک نظامی و زخمی‌ شدن ۴ نظامی دیگر طالبان را در این انفجار تایید کرده است.

گفته می شود زخمی‌ های این حادثه به بیمارستان اسعد آباد انتقال یافته‌ اند. همچنین، وضعیت سلامتی ۲ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

همزمان منابع محلی در ولایت قندوز از وقوع یک انفجار در منطقه کهنه فروشی سرای صرافی، در ناحیه سوم شهر قندوز خبر داد و اعلام کرد که در این انفجار ۴ غیرنظامی زخمی شده‌ اند.

رسانه های داخلی افغانستان در این باره گزارش داده ‎اند که این انفجار ناشی از یک مین کارگذاری شده بوده است.

به گزارش خبرگزاری بی بی سی، در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان نیز امروز یک خودروی نیروهای طالبان در منطقه کری شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت هدف «انفجار مین کنار جاده ای» قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آوا، مقامات محلی ضمن تأیید خبر برخورد خودروحامل نیروهای طالبان در بدخشان با بمب کنارجاده‌ ای، می گویند که در این رویداد به نیروهای ما آسیبی نرسیده، اما یک کودک به صورت سطحی زخمی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید