درخواست زلنسکی از صدراعظم آلمان/ به اوکراین کمک کنید و از روسیه نترسید

کدخبر: ۵۰۱۶۵۹
رئیس جمهور اوکراین با درخواست از صدراعظم آلمان برای حمایت واقعی از اوکراین، گفت روابط با روسیه نباید جایگزین کمک نظامی به کی‌یف شود.
درخواست زلنسکی از صدراعظم آلمان/ به اوکراین کمک کنید و از روسیه نترسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مخالفت‌های دولت آلمان با ارسال تسلیحات به اوکراین، حتی فروش تجهیزات آلمانی توسط کشورهای دیگر به کی‌یف، با انتقاد شدید «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین همراه شد.

زلنسکی شامگاه دوشنبه «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان را به نگرانی بیش از حد نسبت به عواقب کمک تسلیحاتی به اوکراین بر روابط با روسیه متهم کرده و از او خواست تا حمایت کامل از کی‌یف را نشان دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زِد.دی.اِف» آلمان گفت: «ما از شولتز می‌خواهیم تا به ما اطمینان دهد که آلمان از اوکراین حمایت می‌کند. او و دولتش باید تصمیم بگیرند؛ بین اوکراین و روابط با روسیه هیچ معامله‌ای وجود ندارد».

پیش از این، نشریه «اشپیگل» نوشته بود که دولت آلمان به دلیل نگرانی که از احتمال استفاده شدن تانک‌های ساخت این کشور توسط ارتش اوکراین برای حمله به خاک روسیه دارد، با ارائه آنها به کی‌یف مخالف است. 

«آندری ملنیک» سفیر اوکراین در برلین، امتناع مقامات آلمانی از فروش تانک‌های «لئوپارد-۱» و خودروهای جنگی پیاده نظام «ماردر» به کی‌یف را «مایه شرمساری که در تاریخ خواهد ماند» خوانده بود.

در همین راستا، وبگاه «پالتیکو» نیز به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که مخالفت دولت آمریکا با ارسال سامانه‌های موشک‌انداز دوربرد به اوکراین، باعث نگرانی و استیصال مقامات کی‌یف شده است.

این در حالی است که روز دوشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه طی عملیات زمینی و هوایی شب گذشته در خاک اوکراین، توانست حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به دولت کی‌یف را نابود کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید