نگرانی عمیق صربستان از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

کدخبر: ۵۰۱۸۶۵
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور صربستان گفت کشورش به‌دلیل آخرین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا به زودی مجبور است واردات نفت روسیه را متوقف کند.
نگرانی عمیق صربستان از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان نسبت به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه و مشکلات آینده این کشور اظهار نگرانی کرد.

راشا تودی گزارش داد، الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، روز سه‌شنبه گفت کشورش به‌دلیل آخرین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا به زودی مجبور است واردات نفت روسیه را متوقف کند. صربستان تقریباً ۷۰ درصد نفت مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کند.  

ووچیچ گفت: در ماه‌های آینده کشور صربستان به خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نمی‌تواند نفت خود را تامین کند و به طور حتم مشکلات متعددی برای ما ایجاد خواهد شد.

به گفته ووچیچ، تحریم‌های غرب علیه مسکو امسال ۶۰۰ میلیون دلار برای بلگراد هزینه اضافی خواهد داشت. وی پیش از این نیز گفته بود تحریم‌های غرب علیه روسیه خسارات جبران ناپذیری برای اقتصاد صربستان به همراه خواهد داشت.

اتحادیه اروپا ششمین بسته تحریم‌های خود را علیه روسیه تصویب کرد که شامل تحریم نفتی نیز می‌شود. کشورهای عضو شش ماه فرصت دارند تا واردات نفت روسیه را از طریق دریا یا خط لوله متوقف کنند.

اتحادیه اروپا برای بعضی از کشورهای عضو این اتحادیه مثل جمهوری چک، مجارستان و بلغارستان معافیت موقت در نظر گرفته است.

صربستان علیرغم اینکه با فشار فزاینده اتحادیه اروپا مواجه است، از پذیرش تحریم های روسیه امتناع کرده و روابط خود را با مسکو حفظ کرده است. ووچیچ ماه گذشته گفت که صربستان قبل از هر چیز به دنبال منافع ملی خود خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید