جزئیات رزمایش دریایی مشترک آمریکا و امارات عربی متحده در خلیج فارس

کدخبر: ۵۰۲۰۸۷
اقتصادنیوز: نیروهای دریایی ایالات متحده آمریکا و امارات عربی متحده از روز گذشته رزمایش مشترکی را در آبهای خلیج فارس آغاز کرده‌اند.
جزئیات رزمایش دریایی مشترک آمریکا و امارات عربی متحده در خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز بنا بر اعلام سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، این رزمایش دریایی ۱۰ روزه که مدافع آهنی (Iron Defender) نام دارد، یک رویداد آموزشی دوجانبۀ سالانه است که با هدایت فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده (ناوسنت) انجام می‌شود و بر عملیات امنیت دریایی، مقابله با مین گذاری‌های دریایی و دفاع از بنادر متمرکز است.

دریاسالار براد کوپر، فرماندۀ «ناوسنت» از ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی ایالات متحده نیز طی بیانیه‌ای ضمن یاد کردن از امارات به عنوان «یک شریک استراتژیک دیرینه» اعلام کرد که «این یک فرصت عالی برای تعمیق روابط دوجانبه و آموزش، در کنار شرکای توانمند اماراتی است... وقتی با هم کار می‌کنیم قوی‌تر هستیم.»

بیش از ۶۰۰ تن از پرسنل نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده همچنین سه ناو «یواس‌اس مومسن»، «یواس‌اس لویس بی. پولر» و «یو اس‌ان‌اس کاتوآبا» در کنار دو کشتی جنگی متعلق به گارد ساحلی ایالات متحده در این مانور شرکت دارند.

مقر «ناوسنت» در بحرین است و نیروهای عملیاتی آمریکا در خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سرخ، بخشی از اقیانوس هند همچنین سه نقطه مهم در تنگه هرمز، کانال سوئز و باب المندب را رهبری می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید