در رسانه‌ها تأکید کنید بدون برجام اقتصاد ایران شکست می‌خورد!

افشاگری کیهان درباره نقشه اسرائیل علیه ایران و برجام

کدخبر: ۵۰۲۱۵۲
جان در رایانامه اختصاصی خود که در آن تنها با لنی در ارتباط است، علاوه‌بر ارائه گزارش‌های نوبه‌ای در رابطه با مدیران و سردبیران رویترز و ارسال موضوعات شخصی و مالی ایشان، ملات لازم و خط‌دهی رسانه‌ای در رابطه با مقالاتش علیه ایران را نیز دریافت می‌کند.
افشاگری کیهان درباره نقشه اسرائیل علیه ایران  و برجام

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه کیهان نوشت : به‌تازگی اطلاعات دست اولی از یک خبرنگار اختصاصی رویترز مستقر در پاریس به نام «جان آیریش» به شبکه‌های اجتماعی درز پیدا کرده که نشان می‌دهد وی جاسوس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است.

آیریش منبع و جاسوس افسر اطلاعاتی موساد با نام مستعار «لِنی» (Leni) است که هر چند ماه یک بار در رستوران‌های مختلف پاریس، قرار ملاقات می‌گذارند و این خبرنگار رابطه‌اش با لنی، به‌طور کلی متمرکز بر روی مسائل ایران است.

جان در رایانامه اختصاصی خود که در آن تنها با لنی در ارتباط است، علاوه‌بر ارائه گزارش‌های نوبه‌ای در رابطه با مدیران و سردبیران رویترز و ارسال موضوعات شخصی و مالی ایشان، ملات لازم و خط‌دهی رسانه‌ای در رابطه با مقالاتش علیه ایران را نیز دریافت می‌کند. ارتباط لنی با جان از اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی وارد مرحله تازه‌ای شده و در ادامه با معرفی فردی با نام مستعار نائومی (Naomi) ادامه پیدا کرده است. وظیفه لنی و نائومی، رساندن خوراک لازم برای جان بوده تا او در مقالاتش علیه ایران و محور مقاومت استفاده کند. در عوض لنی، مبالغ کلانی به جان پرداخت و اطلاعات شخصی کارکنان رویترز را نیز دریافت کرده است.

به گزارش فارس، لنی (افسر موساد) طی تماس‌های مکرر با جان (خبرنگار رویترز مستقر در پاریس) اطلاعاتی را علیه جمهوری اسلامی ارسال می‌کند. در یکی از گفت‌وگوها، لنی که سعی می‌کند اطلاعات خود را به‌صورت کنترل‌شده در اختیار جان قرار دهد، می‌گوید: «جمهوری اسلامی به مرحله‌ای رسیده که چه با برجام و چه بدون برجام، توانایی رسیدن به سوخت ۲۰ درصد و بالاتر از آن را هم دارد و این نشان می‌دهد تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، تأثیر قبلی خود را از دست داده ‌اما باید فضای رسانه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.» ارتباط لنی و جان، از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون ادامه داشته و اوج ملاقات‌هایشان در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده که تماماً در پاریس انجام شده است. گفته می‌شود از این ارتباط، بیش از ۲۰۰۰ صفحه محتوا موجود است که به علت پاره‌ای از ملاحظات و بهره‌برداری‌های آتی تا اطلاع ثانوی منتشر نخواهند شد.

گفتنی است مهم‌ترین محورهای تبلیغی رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان در موضوع برجام، به ویژه طی سال‌هایی که مذاکرات هسته‌ای موضوع و خط خبری اول داخل و خارج بوده است، وارونه‌نمایی و سیاه‌نمایی از وضعیت اقتصادی ایران، برجسته ‌سازی افزایش قیمت‌ها و اساساً شرطی ‌سازی اقتصاد ایران بوده است.

متاسفانه برخی مدعیان اصلاحات که همواره در نقش پادوهای داخلی غرب ظاهر می‌شوند طی ۸ سال دولت روحانی، زلف همه مشکلات را به برجام گره می‌زدند- یعنی همان خطی که جاسوس موساد مطرح و بر ان تاکید می‌کند- و می‌گفتند برجام، کلید حل همه مشکلات است. مدعیان اصلاحات در همین راستا، ضمن شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و فرار از پاسخگویی القا می‌کردند که در بروز و ظهور مشکلات کشور، ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه مقصرند الا دولت روحانی. انها می‌گفتند که تنها راه‌حل مشکلات، سازش و تسلیم در برابر آمریکاست؛ همان گزاره‌ای که حسن روحانی در ایام تبلیغاتی انتخابات ۹۲ در جمع دانشجویان دانشگاه مطرح کرد و گفت: «آمریکایی‌ها کدخدا هستند و با کدخدا بستن راحت‌تر است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید