هشدار امام جمعه تهران نسبت به مخاطرات فضای مجازی

کدخبر: ۵۰۲۳۳۸
اقتصادنیوز: خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی و مومنان باید بر فضای مجازی مسلط شود، گفت: زود باوری، ساده انگاری، ظاهر بینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت با خود آگاه و عالم پنداری زمینه‌های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات اخلاقی و امنیتی قرار می‌دهد.
هشدار امام جمعه تهران نسبت به مخاطرات فضای مجازی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی با بیان اینکه  یکی از مصادیق ویژه تقوا، تقوایی تبیین است، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است، در برابر جریان شایعه ساز دشمنان اسلام به دلیل داشتن روحیه تبیین و عمل به فرمایش خدا، تبیین همیشه پیش رونده و حفظ کننده است.

وی با بیان اینکه  امروز انبوه اطلاعات در فضای مجازی که بخشی از دنیای حقیقی ما شده بر سر مردم می‌بارد، ادامه داد: زیست بشری انسان معاصر تحت تاثیر محیط فضای مجازی قرار گرفته که منافع و آسیب‌های فروانی دارد و فرصت‌های زیادی برای اغواگری و وسوسه فراهم می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی و مومنان باید بر فضای مجازی مسلط شود اظهار کرد: زود باوری، ساده انگاری، ظاهر بینی و شتاب زدگی و تعجیل در قضاوت با خود آگاه و عالم پنداری زمینه‌های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات اخلاقی و امنیتی قرار می‌دهد و فرد مومن را گرفتار مصیبت می‌کند که برای دوری از این فضا در عمل به فرمان پروردگار راهی جز تبیین وجود ندارد.

حاج علی اکبری افزود: گاهی در فراوانی یک عکس، یک خبر، یک مطلب دلباختگی و قضاوت سریع باعث می‌شود افراد ظاهر بین و سطحی بین با پل ارتباطی به سمت آنچه دشمنان و شیاطین می‌خواهند کشیده می‌شود. اینجاست که فرمان پروردگار مورد توجه قرار می‌گیرد. انسان زمانی به خودش می‌آید که بازار فرقه سازی ها و بدعت‌ها گرم شده است و راه مقابله با آن این است که مواجهه عاقلانه، متفکرانه، آگاهانه و متعهدانه و هوشمندانه با اخبار داشته باشد. اینها فرمان تبیین است.

وی  با بیان اینکه در مواجه با اخبار باید درنگ داشت، ادامه داد: اگر منبع خبر از شبکه‌های معاند باشد، این درنگ باید بیشتر شود، در مواجهه با یک خبر، اول باید از قضاوت خودداری شود و رد و قبولی نداشته باشیم و دوم اینکه به هیچ وجه آن خبر را منتشر نکنیم .

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مرحله بعدی تحقیق در مورد آن خبر است. اگر به آن خبر اشراف دارید برای آن سند بخواهید و آن را بررسی کنید. اگر موضوع در تخصص شما نیست به متخصص مراجعه کنید و با اهل آن مشورت کنید و بالاخره اگر موضوع مهم و اساسی و مربوط به سرنوشت امت است آن را به ولی امر و امام مسلمین ارجاع دهید که در این حالت جامعه در امن و امان است.

انتهای پیام/

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید