گفتگوی روسای جمهور آمریکا و چین در آینده ای نزدیک

کدخبر: ۵۰۲۶۳۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا گفت: در حال تصمیم گیری برای کاهش تعرفه های گمرکی کالاهای چین و گفتگو با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در آینده ای نزدیک است.
گفتگوی روسای جمهور آمریکا و چین در آینده ای نزدیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در دلاور گفت که در مورد تعرفه های گمرکی چین تصمیم گیری می‌کند و به زودی با همتای چینین خود گفتگو خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها، بایدن افزود که در حال تصمیم گیری برای کاهش تعرفه های گمرکی کالاهای چین و گفتگو با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در آینده ای نزدیک است.

به گفته افراد آگاه کاخ سفید، رئیس جمهوری آمریکا در نشست اعضای اصلی دولت خود ، نسبت به توقف اعمال برخی تعرفه های مالیاتی بر کالاهای چینی ، تمایل نشان داده است.

به گزارش تارنمای اکسیوس؛ با توجه به رسیدن تورم اقتصاد آمریکا به ۸.۶ درصد که در ۴۰ ساله گذشته بی سابقه است، بایدن و مقام های بلندپایه دولت او می خواهند به اقدامی برای پائین آوردن قیمت ها دست بزنند، حتی اگر به بهای ضعیف به نظر رسیدن در برابر چین تمام شود.

تورم، افزون بر از بین بردن قدرت خرید شهروندان دارای درآمد پائین آمریکا، فرصت های سیاسی دمکرات ها را در انتخابات میان دوره ای نوامبر کنگره کاهش می دهد.

در حالی که بانک مرکزی آمریکا، خط مقدم این کشور در برابر تورم است، تعرفه هایی که اکنون ۳۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را فرامی گیرد، حوزه ای است که بایدن می تواند به صورت یکجانبه برای آرامش بخشییدن به مصرف کنندگان آمریکا در آن اقدام کند.

بایدن قصد مستثنی کردن برخی از کالاها و محصولاتی را دارد که مشمول مقررات تعرفه های بخش ۳۰۱ ترامپ می شود و طبقه کارگر را آزار می دهد.

خبرگزاری رویترز نیز ۱۱ خرداد ماه گزارش داد: والی آدیمو معاون وزارت خزانه داری آمریکا با بیان اینکه دولت برای کاهش تورم بی سابقه در این کشور هر اقدامی را انجام خواهد داد، از تصمیم بایدن برای بررسی بازبینی و توقف اعمال برخی تعرفه های بازرگانی و گمرگی بر کالاهای چینی خبر داد.

اظهارات  آدیمو در میانه بحث های فراوان درون دولت بایدن درباره گنجایش کاهش برخی تعرفه های نوشته شده در بخش ۳۰۱ به ارزش صدها میلیارد دلار واردات کالاهای چینی در جهت کاهش تورم در آمریکا منتشر شد.

مالیات های تنبیهی بالای ۲۵ درصدی که در زمان دولت «دونالد ترامپ» در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اعمال شد در بحبوحه جنگ تجاری تلخی میان دو اقتصاد بزرگ جهان صورت گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید