ائتلاف مکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه با شکست مواجه شد

کدخبر: ۵۰۲۸۹۲
اقتصادنیوز: طبق پیش‌بینی‌ها، رئیس‌جمهور منتخب فرانسه، به وضوح اکثریت مطلق مجلس ملی را با ائتلاف میانه روی خود از دست داد.
ائتلاف مکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه با شکست مواجه شد

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، از نشریه "فوکوس" آلمان، در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه در روز یکشنبه، به نظر می رسد که شکست امانوئل ماکرون آشکار شده است. بر اساس پیش بینی های اولیه، ائتلاف انتخاباتی رئیس جمهور در آستانه از دست دادن اکثریت مطلق خود است.

بر این اساس نظر سنجی پای صندوق های رای در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه نشان می دهد که ائتلاف میانه روی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از کسب اکثریت مطلق در پارلمان بازمانده است.

طبق پیش‌بینی‌ها، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور منتخب فرانسه، به وضوح اکثریت مطلق مجلس ملی را با ائتلاف میانه روی خود از دست داد. بر این اساس در دور نهایی انتخابات پارلمانی روز یکشنبه، لیبرال ها از مجموع 577 کرسی، 210 تا 250 کرسی را به دست آوردند. حداقل 289 کرسی برای اکثریت مطلق لازم است.

در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که امروز یکشنبه برگزار شد، همچنین نشانه هایی از حضور کم مردمی مشاهده شد. بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه، مشارکت مردمی تا ساعت 5 بعد از ظهر 38.11 درصد بود، در حالی که در دور اول در این زمان 39.42 درصد بود.

اندکی پیش از بسته شدن اولین شعبه های رای گیری، پنج موسسه رای گیری میزان مشارکت را بین 53.5 تا 54 درصد تخمین زدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید