محموله امدادی هلال احمر تهران به افغانستان ارسال شد

کدخبر: ۵۰۳۸۶۵
اقتصادنیوز: پس از وقوع زلزله در کشور افغانستان، عوامل جمعیت هلال احمر پاکدشت از شب گذشته اقدام به بارگیری کالاهای مورد نیاز مناطق زلزله زده کشور دوست و همسایه افغانستان کرده و این وسایل را به این مناطق ارسال کردند.
محموله امدادی هلال احمر تهران به افغانستان ارسال شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت گفت: پس از وقوع زلزله در کشور افغانستان، کمک‌های بشردوستانه هلال احمر استان تهران از پایگاه ثامن الحجج (ع) شهرستان پاکدشت به این کشور ارسال شد.

صفرعلی حسین‌آبادی روز جمعه در این باره گفت: استان تهران از چهار  پایگاه امداد و نجات اقماری برخوردار که یکی از بزرگترین آن‌ها در شهرستان پاکدشت مستقر است و در حوادث مختلف، اقلام دپو شده در این پایگاه برای کمک‌های بشردوستانه، به مناطق حادثه دیده ارسال می‌شود.
وی اظهار داشت: بر اساس تکلیف سازمانی و پس از وقوع زلزله در کشور افغانستان، عوامل جمعیت هلال احمر پاکدشت از شب گذشته اقدام به بارگیری کالاهای مورد نیاز مناطق زلزله زده کشور دوست و همسایه افغانستان کرده و این وسایل را به این مناطق ارسال کردند.
حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: این اقلام شامل ۴۰۰ قطعه چادر امدادی و ۸۰۰ تخته موکت است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بامداد چهارشنبه منطقه گیان در ولایت پکتیا (۴۴ کیلومتری شهر خوست) در جنوب شرقی افغانستان را لرزاند. تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته و ۲۰۰۰ نفر زخمی شده اند.
امداد رسانی محلی و بین المللی به مناطق زلزله زده همچنان ادامه داشته و احتمال بالارفتن آمار تلفات نیز وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید