یکی از رهبران پ ک ک در عراق به هلاکت رسید

کدخبر: ۵۰۳۸۶۷
اقتصادنیوز: عزیزاوغلو در سال ۱۹۹۲ به پ ک ک پیوست و 8سال در جنوب شرقی ترکیه در فعالیت های این گروه شرکت کرد؛ اما نیروهای اطلاعات ترکیه با انجام یک عملیات در شهر سلیمانیه عراق، او را که ملقب به "راپیرین" بود، به هلاکت برسانند.
یکی از رهبران پ ک ک در عراق به هلاکت رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرویس اطلاعاتی ترکیه اعلام کرد یکی از رهبران پ ک ک در جریان عملیات نیروهای ترکیه ای در شمال عراق کشته شده است.

آناتولی به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، نیروهای اطلاعات ترکیه با انجام یک عملیات در شهر سلیمانیه عراق موفق شدند "دلال عزیز اوغلو" ملقب به "راپیرین" را به هلاکت برسانند .

این خبر حاکی است: عزیزاوغلو در سال ۱۹۹۲ به تشکیلات پ ک ک پیوست و هشت سال در حومه دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه در فعالیت های این گروه شرکت کرد.

این گزارش افزود: وی در سال ۲۰۰۱ عضویت در نهاد اجرایی به اصطلاح "مجمع عمومی کنگره ملی کردستان" را به دست آورده و فعالیت های غیرقانونی خود را در اروپا ادامه داد.

عزیزاوغلو همچنین در کنار فعالیت درتشکیلات پ ک ک در سوریه، در سال ۲۰۱۳ به عنوان عضو شورای اجرایی موسوم به "اتحادیه جوامع کردستان - KCK" یکی از شاخه های سازمان "پ ک ک" و سپس به سمت رهبری در به اصطلاح " حزب زندگی آزاد کردستان - PAJK، شاخه زنان "پ‌ک‌ک" انتخاب شده بود.

 «پ‌ک‌ک» یک تشکیلات شبه نظامی فعال است که در چندین کشور منطقه از جمله سوریه و عراق بویژه در مناطق مرزی ترکیه با سوریه و عراق فعال است و ترکیه آن را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید