واکنش تل آویو به نتایج تحقیقات سازمان ملل درباره قتل ابوعاقله

کدخبر: ۵۰۳۸۹۲
اقتصادنیوز: درحالی که نتایج تحقیق سازمان ملل متحد نشان می‌دهد «شیرین ابوعاقله» با تیراندازی نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید، اما این رژیم مدعی است که گزارش کمیسیون سازمان ملل مغرضانه بوده است.
واکنش تل آویو به نتایج تحقیقات سازمان ملل درباره قتل ابوعاقله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی در واکنش به نتایج تحقیقات شورای حقوق بشر سازمان ملل که این رژیم را عامل قتل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره معرفی کرد، ضمن غیر عمدی خواندن تیراندازی، شهادت او توسط نظامیان خود را رد کرد.

سازمان ملل متحد روز جمعه تایید کرد که «شیرین ابوعاقله» خبرنگار و روزنامه نگار فلسطینی در ۲۱ اردیبهشت گذشته با تیراندازی نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.
بنا به اعلام شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده که بر اساس تحقیقاتی که به عمل آورده، تایید می‌کند که تیراندازی به این خبرنگار غیر عمدی بوده است، اما این را که توسط نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیده، رد کرد.

این رژیم مدعی است که گزارش کمیسیون سازمان ملل مغرضانه بوده و در عین حال درخواست خود را از فلسطینی ها برای تحویل گلوله ای که ابوعاقله را کشته تجدید کرد.
کشته شدن ابوعاقله ۵۱ ساله با شهروندی دوگانه فلسطینی - آمریکایی که به مدت ۲۰ سال، گزارشگری درگیری‌ها و رویدادهای سرزمین‌های اشغالی و بخصوص کرانه باختری را بر عهده داشته، آتش خشم و اعتراض جهانی را برانگیخت.
فلسطینیان نیز از این حادثه برای تجسم عینی خطرات و درد و رنج‌های زندگی زیر اشغال اسرائیل بهره برده‌اند، زیرا کشته شدن فلسطینیان به ندرت توجه و تحقیق بین المللی را برانگیخته و نظامیان متهم به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ندرت محکوم شده اند.
در همین حال، دیروز پنجشنبه گروهی متشکل از ۲۴ سناتور آمریکایی از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستند تا واشنگتن مستقیما در تحقیقات شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه نگار الجزیره شرکت کند.
قانونگذاران آمریکایی که همگی دمکرات و دو سناتور مستقل هستند، خواستار «تحقیقات کامل و شفاف تحت نظارت آمریکا» در مورد شهادت شیرین ابوعاقله، یک خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شدند.
هفته گذشته ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری تلفنی با خبرنگاران در خصوص تحقیقات درباره شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره به دست نظامیان صهیونیستی نیز گفت که واشنگتن درخواست خود را برای انجام تحقیقات «کامل و شفاف» درباره قتل شیرین ابوعاقله، روزنامه نگار آمریکایی - فلسطینی تکرار می‌کند و هرگونه تحقیق باید شامل پاسخگویی باشد.
بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به کشته شدن ابوعاقله، با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل ابوعاقله را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید