جوان:

طائب 3 سال بیشتر از حد معمول درپست ریاست سازمان اطلاعات سپاه حضور داشت!

کدخبر: ۵۰۴۲۰۴
اقتصادنیوز: جوان در یادداشتی به ماجرای تغییر و تحولات در اطلاعات سپاه پرداخت.
طائب 3 سال بیشتر از حد معمول درپست ریاست  سازمان اطلاعات سپاه حضور داشت!

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: با جابه‌جایی مسئولیت در سازمان اطلاعات سپاه که پس از ۱۳ سال جناب حجت‌الاسلام طائب جای خود را به سردار محمد کاظمی داده، دشمنان و معاندان اقدام به فضاسازی سنگین رسانه‌ای-تبلیغی کرده و این موضوع را بهانه عقده‌گشایی و خصومت‌ورزی قرار داده‌اند.
محور‌های عمده این فضاسازی عبارتند از:
۱- القای عزل و برکناری برای ضعف و شکست اطلاعاتی در برابر اقدامات صهیونیست‌ها.
۲- ترور و ناتوانی از انجام وظایف.
۳- امکان نفوذ و جاسوسی درون سازمان اطلاعات سپاه.
۴- درگیری درون سازمانی در سپاه بین جناح‌های داخلی آن.
۵- وجود اختلاف و تسویه‌حساب برای جانشین رهبری.
اما واقعیت این است که حجت‌الاسلام طائب، پس از دوره‌ای طولانی، طبق رویه معمول در تمامی سازمان‌های اداری، در فرایندی سازمانی جای خود را به نفر بعدی داده است. یعنی همان‌گونه که سرانجام هر معارفه‌ای، تودیع است و چرخش مسئولیت‌ها در ادارات به آمد و شد مسئولان و مدیران منتهی می‌شود، ایشان نیز با کمی تأخیر، پست مدیریتی را به دیگری واگذار کرده است. چراکه دوران مسئولیت در این سطوح در یک دوره پنج ساله یا دو دوره پنج‌ساله یعنی ۱۰ سال تعریف شده و آقای طائب سه سال هم بیشتر از حد معمول در این پست بوده‌اند که تنها برای برخی فرماندهان و مسئولان سابقه داشته است.
الان هم ایشان تا مسئولیت احتمالی بعدی در پست مشاور توسط فرمانده محترم کل سپاه به‌کارگیری شده و به خدمت در مجموعه سپاه ادامه می‌دهد.
از سوی دیگر سردار محمد کاظمی هم که سابقه طولانی حضور در پست ریاست سازمان حفاظت اطلاعات سپاه را دارد، به ریاست سازمان اطلاعات سپاه منصوب شده که با ویژگی هایی، چون اخلاص، ساده‌زیستی، تلاش و کار جهادی، تواضع، دوری از زد و بند و جدیت در کار تشکیلاتی شناخته می‌شود؛ سرداری که از دانش، تجربه، مهارت و شم‌ّ اطلاعاتی و امنیتی برخوردار بوده و توانمندی کار با نیرو‌های موجود را نیز دارد و از این رو این انتصاب، مقدمه تغییر و بازساماندهی سازمان اطلاعات سپاه برای ارتقا و افزایش کارآمدی به حساب می‌آید و همین رمز وحشت و کابوسی است که معاندان و ضدانقلاب را به سمت هیاهو و جوسازی رسانه‌ای سوق داده و به گمانه زنی‌های اشتباه و جهت‌دار وا داشته است که متأثر از زمینه‌ها و عوامل مورد اشاره در زیر است:
۱- ناآگاهی و عدم اشراف بر واقعیت‌های سپاه و سازمان اطلاعات سپاه و ادامه ادعا‌هایی بر اساس حدس و گمان و به دور از واقعیت که گاه تا مرز سناریو‌های هالیوودی پیش می‌رود.
۲- کینه‌ورزی و خصومت‌گرایی که موجب اصل قرار دادن تخریب، به‌جای واقعیت شده و مخاطب را از واقعیت دور ساخته و به تشویش افکار می‌انجامد. از این رو یک جابه‌جایی معمول درون تشکیلاتی و آن هم پس از ۱۳ سال توسط این مدعیان، یک اقدام غیرمترقبه و غافلگیرانه و ناشی از ضعف و شکست تلقی و معرفی می‌شود و حال آنکه این دوره مسئولیتی طولانی مصادف با دوره مسئولیتی چهار رئیس موساد و شش رئیس سیا بوده است. یا این تغییر، ناشی از شکست اطلاعاتی معرفی می‌شود، حال آنکه جمهوری اسلامی که در کانون اهداف خصمانه امریکا و رژیم صهیونیستی بوده، امروز در شرایط بسیار مناسبی از قدرت امنیتی و ثبات به‌سر می‌برد و امریکا با نمایش افول قدرت درحال ترک منطقه است و صهیونیست‌ها نیز شرایط تشتت، بی‌ثباتی و شکست‌های پیاپی در عرصه امنیت و اطلاعات را تجربه می‌کنند.
از سوی دیگر این جنجال و هیاهوی پرشدت معاندان و دشمنان انقلاب، کشور و مردم شریف ایران اسلامی، گویای این واقعیت است که سازمان اطلاعات سپاه که دستاورد‌های پرافتخاری، چون مبارزه با فساد اقتصادی، مقابله با خرابکاری سایبری، دستگیری جاسوسان و عناصر نفوذی دشمنان، دستگیری عناصر معاند خارج از کشور و انتقال به داخل و... را در پرونده خود دارد به مثابه یک کابوس برای دشمنان و معاندان و بازوی توانمند نظام برای امنیت و اقتدار بوده و همین ویژگی‌ها از جایگاه خطیر، راهبردی و مهمی حکایت می‌کند که پاسداشت آن هم مستلزم وجود توانمند‌ترین و شایسته‌ترین‌ها بر رأس آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید