تحلیل سردار کوثری از تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه/ این سِمت برای آقای طائب مدت زمانی داشت

کدخبر: ۵۰۴۲۲۶
سردار کوثری گفت: تنفیذ سمت آقای طائب به آقای کاظمی طبیعی بوده و اتفاق غیرمنتظره‌‌ای نیافتاده است. بالاخره این سمت برای آقای طائب مدت زمانی داشت و بر این اساس تصمیماتی گرفته می‌شود.
تحلیل سردار کوثری از تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه/ این سِمت برای آقای طائب مدت زمانی داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سردار اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران، در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییراتی که در سازمان اطلاعات سپاه افتاده و سردار محمد کاظمی جانشین حجت‌الاسلام طائب شده آیا با این تغییرات احتمال دارد در آینده یکپارچه شدن سیستم اطلاعاتی کشور را شهد باشیم و این سازمان زیر نظر یک نهاد یا وزارتخانه فعالیت داشته باشد، گفت: مجموعه نیروهای مسلح، ضوابط خاص خود را دارند. این از اختیارات فرمانده کل سپاه یا ارتش است که معاونان خود را بعد از دوره مسئولیت جا به جا کند. آن‌ها مبتنی بر مدت مسئولیت و تحولاتی که باید در یک مجموعه به وجود بیاید، تشخیض می‌دهند که باید این تغییرات صورت بگیرد.

وی افزود: بنابراین تنفیذ سمت آقای طائب به آقای کاظمی طبیعی بوده و اتفاق غیرمنتظره‌‌ای نیافتاده است. بالاخره این سمت برای آقای طائب مدت زمانی داشت و بر این اساس تصمیماتی گرفته می‌شود. لذا هیچ مورد خاصی به وجود نیامده است. سازمان‌ها بر اساس نظم تشکیلاتی خود که از ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده کار خود را دنبال می‌کنند.

سردار کوثری در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات، تاکتیکی بوده یا خیر گفت: به هیچ وجه. همانطور که گفتم، این تغییر به دلیل مدت‌زمان مسئولیت بود و از اختیارات فرمانده کل نیروهای مسلح است. این نوع تغییرات برای ما که آگاه به اوضاع هستیم امری عادی است.

کوثری درباره سمت جدید حجت‌الاسلام طائب گفت: ایشان مشاور هستند و شاید فرمانده کل سپاه آقای طائب را برای خدمت در جای دیگری در نظر بگیرند اما این تغییرات کاملا طبیعی است و هیچ وجه خاصی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید