مهاجری: روحانی اهل گفتگو با رسانه بود/ تیم اطلاع رسانی رئیسی فضای گلخانه ای درست کردند

کدخبر: ۵۰۴۷۲۱
:یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: متأسفانه فضایی که الان تیم رسانه ای برای رئیس جمهور درست کرده فضای گلخانه ای است، کافی است یک نسیم کوچکی داخل گلخانه بوزد تا موجب سرماخوردگی شود.
مهاجری: روحانی اهل گفتگو با رسانه بود/ تیم اطلاع رسانی رئیسی فضای گلخانه ای درست کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، یک سال از دولت سیزدهم گذشت اما هنوز رئیس جمهور یک کنفرانس زنده مطبوعاتی برگزار نکرده است. اهمیت این موضوع آنجا بیشتر می شود که بعد از گفتگوی تلویزیونی اخیر سیدابراهیم رئیسی، شائبه های زیادی درباره «زنده» یا «ضبطی» بودن این گفتگو مطرح شد.

محمد مهاجری درباره چرایی پرهیز رئیس‌جمهور از برگزاری نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: آقای رئیسی به دلیل آنکه تیم رسانه ای بسیار ضعیفی دارد و فهم رسانه ای اطرافیان او بسیار پایین است، آنها آقای رئیس جمهور را پرهیز می دهند از آنکه با سایر رسانه ها صحبت کند. در واقع تیم رسانه ای رئیس جمهور ترجیح می دهد آقای رئیسی بیشتر منولوگ داشته باشد تا دیالوگ.

وی افزود: با همه انتقادهایی که به آقای روحانی وارد می شد، او اهل گفتگو با رسانه بود. آقای روحانی پیش از کرونا چند مرتبه نشست مطبوعاتی داشت و در پایان دوره ریاست جمهوری اش هم یک مرتبه چنین نشستی برگزار شد اما درباره آقای رئیسی این طور به نظر می رسد که او را از صحبت با رسانه ها پرهیز می دهند. او فقط یک بار بعد از پیروزی در انتخابات به یکسری سئوالات از پیش تعیین شده جواب داد.

رئیسی را از صحبت با رسانه‌ها پرهیز می‌دهند

این فعال مطبوعاتی بیان کرد: دفتر رئیس جمهور خیلی راحت می تواند نشست مطبوعاتی بگذارد تا خبرنگاران داخلی و خارجی از رئیس جمهور سئوال کنند. این اتفاق برای شخص آقای رئیسی خیلی خوب است، یعنی به نفع او است که در مقابل سئوال های جدی و انتقادی قرار بگیرد؛ هم فن سخنش تقویت می شود و هم واقعا متوجه می شود فضای رسانه آن نیست که تیم رسانه‌ای‌اش برای او فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه فضایی که الان تیم رسانه ای برای رئیس جمهور درست کرده فضای گلخانه ای است، کافی است یک نسیم کوچکی داخل گلخانه بوزد تا موجب سرماخوردگی شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره چرایی افزایش طعنه و کنایه‌های سیدابراهیم رئیسی به دولت گذشته یادآور شد: دولت کم کم دستش آمده که توانایی ندارد و از این جهت فرافکنی می کند. البته اشکالی هم ندارد چون همه دولت های قبل هم قوی نبودند. انشاءالله دولت کم کم تمرین خواهد کرد و تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: جز 2 وزیر بقیه سابقه وزارت نداشتند اتفاقا همان دو وزیر هم در دولت آقای احمدی نژاد وزیر نفت بودند موفق عمل نکردند. دولت آقای احمدی نژاد از پول بادآورده نفت ارتزاق می کرد اما با این وجود نتوانستند کاری کنند. حالا انشاءالله همه از جمله رسانه ها کمک کنند تا آقای رئیسی با مردم حرف بزند.

مهاجری گفت: وقتی رئیس جمهور مقابل دو خبرنگار تلویزیون می نشیند که از قبل توجیه می شوند که چه سئوالی بپرسند و چه سئوالی را نپرسند، کم کم فضای اعتماد جامعه نسبت به دولت کاهش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید