ورود هیات ها به محل مذاکرات

استقبال قطر از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا

کدخبر: ۵۰۴۷۷۶
وزارت خارجه قطر ضمن استقبال از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در دوحه اعلام کرد: امیداواریم که مذاکرات دوحه با نتایج مثبت همراه باشد.
استقبال قطر از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه قطر اعلام کرد: از میزبانی مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران برای احیای توافق هسته‌ای در دوحه استقبال می کنیم.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد: امیداواریم که مذاکرات دوحه با نتایج مثبت همراه باشد و ثبات و امنیت در منطقه را تقویت کند.

این وزارت همچنین تاکید کرد: قطر آماده فراهم کردن فضایی مثبت است تا مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا موفقیت آمیز باشد.

به گزارش ایسنا، پس از سفر رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و دیدار با مقامات کشورمان اعلام شد که بر اساس تصمیم ایران و آمریکا، مذاکرات برجامی با هدف رفع اختلافات میان این دو کشور در روزهای آتی (سه شنبه و چهار شنبه) از سر گرفته می شود.

این دور از مذاکرات برخلاف دوره های قبل که در وین برگزار شده است، با موافقت ایران و امریکا و نماینده اتحادیه اروپا در دوحه قطر برگزار می شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا مذاکرات در دوحه در چند دور برگزار خواهد شد.

 رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز گذشته وارد دوحه شد و امروز با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر دیدار و درخصوص ایران رایزنی کرد.

امروز (سه شنبه) نیز علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در راس هیاتی وارد دوحه شد.

حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود علی باقری و هیات مذاکره کننده کشورمان به دوحه ضمن خوش آمدگویی به وی در توییتی نوشت: بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید