صحبت‌های جنجالی رئیسی در اولین کنفرانس مطبوعاتی

کدخبر: ۵۰۴۹۳۹
نزدیک به یکسال از اولین کنفرانس مطبوعاتی ابراهیم رئیسی می‌گذرد اما هنوز صحبت‌های آن روز فراموش نشده است.
صحبت‌های جنجالی رئیسی در اولین کنفرانس مطبوعاتی

به گزارش اقتصادنیوز، روزهای پایانی خرداد 1400 بود که ابراهیم رئیسی اولین کنفرانس مطبوعاتی خود را با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار کرد. آن روز رئیسی درباره آینده مذاکرات و همچنین کارنامه‌اش در دهه 60 پاسخ داد. 

رئیسی بهبود شرایط زندگی مردم ایران و ساختن یک سیستم اداری سالم و به دور از فساد را از اولویت های دولت خود بیان و تاکید کرد که شرایط به نفع مردم ایران تغییر خواهد کرد.

او همچنین گفت که دولت بعدی را جریان خاصی در کشور تشکیل نخواهد داد.

رئیسی همچنین درباره آینده مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده گفت: سیاست خارجی ما از توافق هسته ای آغاز نخواهد شد و با آن خاتمه نخواهد یافت؛ سیاست فشار آمریکا نتوانسته است به اهداف دست یابد و واشنگتن باید در آن تجدیدنظر کند.  من از مذاکرات هسته ای حمایت می کنم  اما خواسته های ایران باید محقق شود. 

او همچنین گفت که: تهران برای بهبود وضعیت اقتصادی روی مذاکرات وین حساب نمی کند و ادامه داد که ما اجازه مذاکرات فرسایشی را نمی دهیم و هر دور از مذاکرات  باید به نتیجه برسد. ایران به دنبال همکاری با همه کشورهای جهان است و از مذاکره برای مذاکره خودداری می کند.

او ادامه داد: ما در هر مذاکره ای که انجام دهیم بر ضرورت داشتن نتایجی به نفع ملت ایران است متمرکز خواهیم شد و سیاست خارجی ما مبتنی بر همکاری گسترده و متعادل با همه کشورهای جهان خواهد بود.  موضوع لغو تحریم ها محور سیاست خارجی دولت خواهد بود.

رئیسی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر تیم مذاکره کننده هسته ای گفت : تیم مذاکره کننده ایرانی به کار خود ادامه می دهد و گزارش مذاکره را به ما ارائه می دهد و تیم سیاست خارجی من در حال مطالعه این موضوع است.

وی افزود: من مرد قانون و مدافع حقوق بشر هستم و هیچ کس نمی تواند دفاع من از حقوق بشر را زیر سوال ببرد و افتخار می کنم که در ایران دادستان بودم و از حقوق مردم از طریق مسئولیت هایم در قوه قضائیه دفاع کردم و کسانی که ادعا می کنند از حقوق بشر دفاع می کنند آنها کسانی هستند که داعش و گروه های تروریستی را ایجاد کردند. 

وی تاکید کرد: کسانی که گروه های تروریستی را ایجاد کرده‌اند باید پاسخگو باشند، نه کسی که در دفاع از حقوق مردم آنها را محاکمه کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید