هم میهن روی دکه

رونمایی از تیم جدید رسانه‌ای کرباسچی

کدخبر: ۵۰۵۶۲۵
اقتصادنیوز: پس از جدایی غلام‌حسین کرباسچی از حزب کارگزاران، تیم رسانه‌ای این چهره سیاسی نیز عملا از او فاصله گرفتند. با این حال به نظر می‌رسد که کرباسچی با راه‎‌اندازی مجدد روزنامه هم‌میهن می‌خواهد در فضای سیاسی کشور نقشی پررنگ داشته باشد.
رونمایی از تیم جدید رسانه‌ای کرباسچی

به گزارش اقتصادنیوز با نگاهی به شناسنامه این روزنامه که پس از 14 سال مجددا روی دکه قرار گرفته است، عملا از تیم رسانه‌ای جدید این فعال سیاسی میانه‌رو رونمایی شد.

هم میهن در سومین دوره انتشار خود به مدیرمسئولی کرباسچی در دو بخش مکتوب و آنلاین فعالیت خود آغاز کرده است. روزنامه در 16 صفحه و در قطع کوچک منتشر می شود. سردبیر روزنامه جواد روح است. 

شورای مشاوران روزنامه هم شامل عباس عبدی و احمدزیدآبادی است. بخش آنلاین به سردبیری افشین امیرشاهی فعالیت می کند. 

دبیر تحریریه روزنامه مهدی افروزمنش است، خانم سمیه متقی دبیر گروه سیاسی، خانم خاطره وطن خواه دبیر گروه اقتصادی، آرمین منتظری، دبیر گروه دیپلماسی و بین الملل، خانم الناز محمدی، دبیر گروه اجتماعی، علی ورامینی دبیر گروه رسانه و صفحه آخر، امیر جدیدی دبیر گروه عکس است.  خانم شبنم رحمتی و محسن کسایی دبیران بخش آنلاین هم مهین هستند. دفتر روزنامه هم میهن در خیابان میرزای شیرازی است.

نخستین شماره روزنامه هم میهن اوایل سال 1379 منتشر شد. این روزنامه هجدهم فروردین سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز  انتشار گرفته بود، اما غلامحسین کرباسچی صاحب امتیاز این روزنامه در آن تاریخ در  زندان بود. به  همین دلیل پس از آزادی شهردار اسبق تهران از زندان در اواخر سال 1378 ، این  روزنامه در نخستین روزهای سال 79 به سردبیری محمود صدری منتشر شد. 

اما خیلی زود و اردیبهشت همان سال در روزهایی که به توقیف فله ای مطبوعات معروف است روند انتشار هم میهن نیز متوقف شد.

روزنامه هم میهن  دوباره در سال 1386 برای دومین بار به سردبیری محمد قوچانی منتشر می شود. اما پس از حدود ۴۰ شماره، با دستور سعید مرتضوی، مجددا روزنامه متوقف شد و با وجود آنکه در بازپرسی، قرار منع‌تعقیب صادر شد، اما دادستانی به این قرار اعتراض کرد و این پرونده ۱۴ سال بلاتکلیف ماند و انتشار روزنامه هم متوقف. 

با پیگیری های مدام در سال 1400 معلوم شد که درخواست دادستانی برای اعتراض به منع‌تعقیب رد شده و در واقع، انتشار روزنامه بلامانع است. وزارت ارشاد هم در اواخر سال ۱۴۰۰، مجوز انتشار روزنامه«هم‌میهن» را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید