دونالد ترامپ رسما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

کدخبر: ۵۰۵۷۸۶
دونالد ترامپ ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای دست زدن به یک اقدام غیرعادی در اعلام زودهنگام برنامه‌اش برای نامزد شدن مجدد برای ریاست جمهوری آمریکا باشد اما همه هم حزبی‌های جمهوری‌خواه او چنین کاری را به صلاح این حزب نمی‌دانند.
دونالد ترامپ رسما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک روزنامه آمریکایی گزارش داد، دونالد ترامپ به این نتیجه رسیده که با اعلام زودهنگام نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ توجه را از جلسات استماع مربوط به تحقیقات درباره اتفاقات ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره منحرف کند.

 بر اساس این گزارش نیویورک تایمز، همچنین برخی از جمهوری‌خواهان نگران هستند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا ممکن است با اقداماتش به شانس این حزب برای انتخابات میان دوره کنگره در نوامبر سال جاری میلادی آسیب برساند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، دونالد ترامپ ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای دست زدن به یک اقدام غیرعادی در اعلام زودهنگام برنامه‌اش برای نامزد شدن مجدد برای ریاست جمهوری آمریکا باشد اما همه هم حزبی‌های جمهوری‌خواه او چنین کاری را به صلاح این حزب نمی‌دانند.

ترامپ مدت‌هاست که نه به صورت مستقیم اما به صورت تلویحی به احتمال نامزدی مجددش برای کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده و به برگزاری تجمعاتی به سبک تجمعات مربوط به کمپین‌های انتخاباتی پرداخته است. با این حال او هنوز به صورت قطعی برنامه‌اش را برای ورود به این رقابت اعلام نکرده است.

با این حال، طبق گزارش نیویورک تایمز، افشاگری‌های اخیر مربوط به جلسات استماع کمیته منتخب تحقیق درباره وقایع ششم ژانویه در مجلس نمایندگان آمریکا بر برنامه‌های ترامپ تأثیر گذاشته‌اند. در جریان شورش کنگره، حامیان دونالد ترامپ به درون این ساختمان قانونگذاری آمریکا ریختند و خرابی‌هایی به بار آورده و موجب ترس و وحشت نمایندگان شدند.

این نشریه گزارش داد، اکنون ترامپ در حال بررسی این است که خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رود و حتی در ماه جاری میلادی به اعلام رسمی نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا بپردازد که بخشی انگیزه‌اش برای این کار پرت کردن حواس‌ها از تحولات مربوط به آن جلسات استماع است.

جلسه استماع اخیر کمیته منتخب تحقیق درباره وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ در بردارنده اتهاماتی به ویژه مضر برای ترامپ، از جمله شهادت‌های جنجالی کسیدی هاچینسون بود؛ هاچینسون در زمان حمله در آن روز به کنگره، دستیار ارشد مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید بود.

ترامپ بعدا تمام شهادت‌های هاچینسون را رد کرده و او را "خبر بد" توصیف کرد. با این حال، سایر جمهوری‌خواهان ابراز نگرانی کرده‌اند که صحبت‌های او ممکن است به ترامپ آسیب برساند.

منابع نزدیک به ترامپ به نیویورک تایمز گفتند که او فکر می‌کند اعلام زودهنگام نامزدی برای ریاست جمهوری می‌تواند برای او حتی با وجود اینکه سایر اعضای حزب چندان از این بابت مطمئن نیستند، خوب تمام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید