دفاع تمام قد استاندار تهران از شورای نگهبان/ یاد گرفتیم حرف نظام را غلیظ بزنیم/ نظام اهل مماشات نیست

کدخبر: ۵۰۵۷۹۰
استاندار تهران گفت: ما معتقد به کارکرد شورای نگهبان هستیم به دلایل متعدد؛ یکی از دلایلی که شورای نگهبان روز به روز تنومند‌تر می‌شود این است که در شورای نگهبان یاد دادیم و یاد گرفتیم حرف نظام را غلیظ بزنیم و نظام اهل مماشات نیست و از اصول انقلاب عقب‌نشینی نمی‌کند.
دفاع تمام قد استاندار تهران از شورای نگهبان/ یاد گرفتیم حرف نظام را غلیظ بزنیم/  نظام اهل مماشات نیست

در شورای نگهبان یاد دادیم و یاد گرفتیم حرف نظام را غلیظ بزنیم

 

مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران صبح امروز برگزارشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، جلسه تودیع و معارفه رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران صبح امروز برگزار شد. در جریان این نشست طهرانی رییس پیشین دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران و فرماندار تهران گفت: خدا را شاکرم که در این جمع ارزشمند هستم که عمر و جوانی‌ام را کنارشان سر کرده‌ام. به گمانم دفاتر شورای نگهبان اثرات خوبی را برای نظام داشتند و کارهای بزرگی انجام شد. کارهای ارزشمندی که در حد مقیاس و اندازه نیست و خیلی پرثمر است. شورای نگهبان حسابش با کارهای اجرایی جدا است و کارها در محیط بسیار تمیز و آماده‌ای انجام شده و چارچوب نظام با شورای نگهبان حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: موجودیت سیاسی نظام با شورای نگهبان است. یک رییس‌جمهور ناکارآمد و مجلس دور از نظام مسیر را عوض می‌کند. یک فرمانداری در تهران است برای ٨ میلیون جمعیت و ما در همه مناطق دفتر داریم و این در شرایطی است که خیلی پول هم نداریم.

طهرانی یادآور شد: امروز که در فرمانداری تهران هستیم می‌بینم ما چه کارهایی انجام دادیم و گاهی رای را زودتر از وزارت کشور اعلام می‌کردیم. این سازمان انسانی غیرموظف کارش را خیلی خوب انجام داده است. من امروز به عملکرد خودم امتیاز نمی‌دهم. در این ١۶ و ١٧ سال کارهای مهمی انجام شده است. از همه دوستان که در سال‌های گذشته به ما کمک کردند تا کار آبرومندی برای انجام نظام شود، تشکر می‌کنم. امیدوارم آقای میراشرفی هم منشأ برکات برای نظام باشند.

منصوری، استاندار تهران هم در این نشست گفت: امام در بدو انقلاب نظامات اداری را پایه‌گذاری کردند و نهال انقلاب امروز یک درخت تنومند شده است. ما معتقد به کارکرد شورای نگهبان هستیم به دلایل متعدد؛ یکی از دلایلی که شورای نگهبان روز به روز تنومند‌تر می‌شود این است که در شورای نگهبان یاد دادیم و یاد گرفتیم حرف نظام را غلیظ بزنیم و نظام اهل مماشات نیست و از اصول انقلاب عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر خدا به شورای نگهبان عزت داده علت این است که اعضای شورای نگهبان به ویژه آیت‌الله جنتی روی اصول ایستاده‌اند. استقامت و ایستادگی روی اصول رکن حرکتی شورای نگهبان است که البته هزینه دارد. آنجایی می‌رسد که حضرت رسول می‌فرماید من در ایستادگی پای اصول پیر شدم.

منصوری افزود: شورای نگهبان یک مجموعه تکلیف‌محور و مسئولیت‌محور است. در برخی کشورها ساختارهایی وبال کشور شده است. امروز شورای نگهبان هرجا لازم است بسط پیدا می‌کند و هرجا لازم نبود ساختار خود را کوچک می‌کند. در برهه انتخابات چند ده هزار نفر دور هم جمع می‌شوند و بعد از انتخابات دفاتر کوچک می‌شود.

استاندار تهران گفت: ما به تشکل‌های ماموریت‌محور نیاز داریم. مسأله سوم که شورای نگهبان را عزتمند کرده اتکا به تشکیلات کاملا مردمی است. همه بزرگواران هیأت نظارت حقوق‌بگیر نیستند و نیروهای داوطلب و مردمی هستند و این تاکید حضرت آقا است. امروز شورای نگهبان مظهر تشکیلات کارآمد و مردمی است.

وی ادامه داد: آقای طهرانی نزدیک ١٧ سال وظیفه هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران را به عهده داشتند که در برهه بسیار مهمی است و ایشان فتنه ٨٨ را پشت سر گذاشتند. گاهی ذهن فراموشکار ما به فراموشی می‌سپارد که در فتنه ٨٨ چه بر سر کشور آمد و نظام با اقتدار از آن عبور کرد.

منصوری گفت: ایشان انصافا پای حق و تکلیف و انجام وظیفه ایستاد. اینکه به ایشان وظیفه فرمانداری تهران را سپردیم به علت همین سابقه است. برای ایشان آرزوی توفیق داریم. آقای میراشرفی هم ویژگی‌هایی دارند که امیدواریم در این مسئولیت موفق باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید