یک اولتیماتوم به بایدن برای اعلام موضع خود درباره اعطای مصونیت قضایی به بن سلمان

کدخبر: ۵۰۵۹۱۲
اقتصادنیوز: قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا تا اول ماه اگوست به دولت آمریکا فرصت داد در خصوص پرونده مدنی قتل «جمال خاشقچی» اعلام نظر کند.
یک اولتیماتوم به بایدن برای اعلام موضع خود درباره اعطای مصونیت قضایی به بن سلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از روزنامه گاردین، یک قاضی آمریکایی از رئیس جمهور این کشور خواست تا نظر خود را در خصوص اعطای مصونیت قضائی به ولیعهد عربستان در پرونده قتل یک روزنامه نگار سعودی اعلام کند.

«جان بیتس» قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا تا اول ماه اگوست به دولت آمریکا فرصت داد در خصوص پرونده مدنی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی تبار روزنامه واشنگتن پست اعلام نظر کند و مشخص کند که آیا باید در این خصوص به ولیعهد عربستان مصونیت قضائی اعطا شود یا خیر.

«جو بایدن» در حالی با این ضرب الاجل روبرو شده، که به زودی میهمان «محمد بن سلمان» در عربستان خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا پیش از این به دلیل چشم پوشی از وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص منزوی کردن عربستان در پرونده قتل خاشقچی با انتقادات بسیار روبرو شده است.

«خدیجه چنگیز» نامزد خاشقچی پیش از این و در اکتبر سال ۲۰۲۰ در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن علیه بن سلمان به دلیل قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی طرح دعوی کرد.

جمال خاشقجی، که از منتقدان جدی ولیعهد عربستان بود در اکتبر سال ۲۰۱۸ به دستور بن سلمان و به دست عوامل سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید. بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی نقش اصلی را در آمریت این جنایت به عهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید